top of page

שישה סרטים על גיימרים שחייבים לראות


The King of Kong

חד וחלק, סרט הגיימרים האהוב עלי. הוא גורם לי לצחוק, אח"כ לבכות, אח"כ לשחק דונקי קונג בטירוף. קינג אוף קונג מגולל את סיפורו של בילי מיטשל, ווייט טראש אמריקני עם יד של זהב שהחזיק בשיא העולמי של דונקי קונג ושמר עליו בקנאות במשך 25 שנה. יום אחד בילי התעורר בבוקר וגילה שֿאיש בשם סטיב וויבי, מורה מובטל מוושינגנטון, חטף אותו ממנו. בילי לא מתכוון לוותר, שולף את התותחים הכבדים ומתחיל לשחק מלוכלך כדי להשפיל את סטיב עד עפר.


ציטוט:

I wanted to be a hero. I wanted to be the center of attention. I wanted the glory, I wanted the fame. I wanted the pretty girls to come up and say, "Hi, I see that you're good at Centipede."


Atari: Game Over

בשנת 1983 היה נדמה שתעשיית המשחקים גוססת. ענקית המשחקים אטארי מלאה מחסניה בקונסלות ומשחקים רק כדי לגלות שההיצע גדול מהביקוש. וכך ביום סגריר אחד אחרי חג המולד מוציאה החברה מכולות עמוסות במשחקים וקוברת אותם בתוך אתר אשפה ענקי אי שם בניו מקסיקו.


המשחק שמייצג את הפיאסקו הזה יותר מכולם הוא ET, שנעשה על בסיס הסרט, קיבל את ברכתו של שפילברג ונחשב למשחק הדיגיטלי הגרוע ביותר בעולם.


הסרט הזה לוקח אותנו למסע בזמן (בדלוריאן אמיתית שהושאלה מגורג' ר.ר מרטין) ובמקביל מצטרף לצוות

החיפוש שמנסה לעשות את הבלתי אפשרי -  למצוא  את ET ולשלוף אותו מהזבל בו נטמן לפני יותר מ30 שנה.

ציטוט:

“The worst video game ever. ET for Atari.”


Indie game: The movie

הסרט עוקב אחר ארבעה מפתחי אינדי בתקופת הטרום-מובייל, כאשר פיתוח של משחק בודד היה לוקח שנים. המשחקים המתועדים בסרט (Fez, Braid, Super meat boy) הפכו לאייקונות של מהפכת האינדי, והסרט עצמו הוא מסמך חובה לכל מי שעוסק בפיתוח משחקים או משחק בהם.

ציטוט:

“It’s the sum total of every expressive medium of all times, made interactive. How is that not… it’s awesome!”


Free to play

אל תתנו לכותרת להטעות אתכם. לא מדובר בסרט על תעשיית המשחקים החינמיים במובייל, אלא על ענף הספורט המרגש ביותר בשנים האחרונות - DOTA.


בסרט הזה תעקבו אחר שלושה שחקנים מקצועיים הנלחמים בצרות מבית ומפלצות מחוץ לבית, כאשר הם מתחרים על הפרס הגדול שישנה את חייהם -  מיליון דולר.

ציטוט :

"One way to forget about pain is to do something that you will be in completely. So... computer games."


Playing Columbine

סרט אינדי העוקב אחרי פיתוח והפצת המשחק ״Super Columbine Massacre RPG״, ששמו כבר מרמז על הבעיתיות שבו. הסרט מדבר על הקשר בין אלימות, משחקי מחשב וצדקנות אמריקאית, ומעורר דיון מרתק על המדיום המשחקי כמעורר/משכיח את יצר הרע בקרב השחקנים.

ציטוט:

"There was no game that could been made about Columbine that could be legitimate."


American Movie

אמריקן מובי הוא לא סרט על גיימרים אלא עוסק בבחור עם חלום אחד אותו הוא רודף באובססיביות - ליצור סרט אימה. לשם כך הוא מגייס את כל הונו (כמה מאות דולרים), חברים, שכנים וסבא עם רגל וחצי בקבר ומנסה להרים את ההפקה המרשימה ביותר שידעה אמריקה. או לפחות מילווקי.


אז מדוע דווקא הסרט הזה נועל את הרשימה שלי?

ובכן, ראשית כי מדובר בסרט הדוקו השני האהוב עלי ביותר,

שנית, המסע, הקשיים והמאבק הלא נגמר של מארק לסיים את הסרט הוא למעשה מאבקו של כל מפתח אינדי שחי על מנות חמות ומקלט מההורים כדי שיוכל לשתף את העולם עם האובססיה שקיימת אצלו בראש.

ואם מארק הצליח (האם הוא הצליח?) אז לכולנו יש סיכוי. צפיית חובה.

ציטוט:

"There's no excuses, Paul. No one has ever, ever paid admission to see an excuse. No one has ever faced a black screen that says: "Well, if we had these set of circumstances, we would've shot this scene... so please forgive us and use your imagination." I've been to the movies hundreds of times. That's never occurred."



349 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page