top of page

ארבע סיבות להכנס ליוניטי ב2020

עודכן: 16 בינו׳ 2020



מה משותף לBMW, פוקימון גו, סקנסקה (חברת הבנייה החמישית בגודלה בעולם) ובמאי הקולנוע ג׳ון פברו? כולם עובדים באותה פלטפורמה. מנוע המשחקים יוניטי.


אם אתם יוצרי משחקים אז בוודאי שמעתם על מנוע המשחקים יוניטי. ואם אתם עדיין לא יודעים לעבוד במנוע, אני מתאר לעצמי שיש לכם קול בראש שאומר לכם שכדאי. כמו מלחין שזקוק לכלי נגינה על מנת להתבטא, שליטה, גם אם חלקית, במנוע משחק היא חובה ליוצרי משחקים. אך כמו הדוגמאות לעיל, לא מדובר רק ביוצרי משחקים שעובדים ביוניטי.


החיים שלנו ב2020 הם אינטראקטיבים. בין אם הזמנתם משהו במקדונלדז, צפיתם בנטפליקס או נהגתם במכונית מהשנים האחרונות - עברתם דרך אינטראקציה דיגיטלית. בשל הממשק הגרפי הנוח, יכולות התלת-מימד וההתממשקות עם כל דבר שניזון מקוד, רבות מהאינטראקציות האלו עוברות ביוניטי.


אז אם אתם עדיין לא עושים זאת, הנה 4 סיבות למה כדאי להיכנס ליוניטי ב-2020.


1# יוניטי הוא המנוע הפופלרי בעולם

קצת מספרים.


  • חמישים אחוז מהמשחקים שתמצאו בחנויות האפליקציות נעשו באמצעות יוניטי.

  • שליש מאוכלוסיית העולם (!) התקינה מתישהו משחק או אפליקציה שפותחו באמצעות המנוע.

  • יוניטי תומך בייצוא ל25 פלטפורמות שונות, בניהן אנדרויד, אפל, VR, נינטנדו סוויץ', ווב ועוד. זה אומר שכותבים משחק פעם אחת בלבד ואין צורך לכתוב אותו מחדש עבור פלטפורמה נוספת.

  • יוניטי הוא מנוע משחקים, אך לא משמש רק עבור משחקים. 70% מהסרטים האינטראקטיבים בפסטיבל סנדאנס 2019 נכתבו ביוניטי, והיעד הבא של החברה הוא הוליווד. ביצועי המנוע בזמן אמת עומדים להפוך את תעשיית הקולנוע המונפש על ראשה ולהוזיל בצורה ניכרת את עלויות פיתוח הסרטים. זה כבר קורה, תוכלו לקרוא בכתבה הזאת של פורבס כיצד יוניטי משבשת את תעשיית הסרטים והקולנוע.

בנוגע לתעשייה הישראלית, אין לי את המספרים המדויקים, אך ככל הנראה ש70-80 אחוז מהחברות שמפתחות משחקים או תכנים אינטראקטיביים עושות זאת ביוניטי. הן עושות זאת בגלל מהירות הפיתוח, הקהילה הפעילה והנגישות של המנוע לאנשים שאינם מגיעים עם רקע בכתיבת קוד.


אנימציית ריל טיים ביוניטי

2# מתאים גם לאנשים ללא רקע בפיתוח

יוניטי הוא מנוע בעל ממשק גרפי של גרירה וזריקה (וואו זה נשמע רע בעברית. הכוונה היא לDrag & Drop) ונשען על שפת תכנות בשם סי שארפ.


לאנשים שמגיעים ללא רקע בפיתוח דרושה תקופת הסתגלות לעבודה עם סי שארפ. אחרי הכל מדובר בשפה חדשה. אבל החדשות הטובות הן, שיותר קל ללמוד שפת תכנות כמו סי שארפ מאשר ללמוד שפה חדשה כמו, נניח, ספרדית. בתוך מספר שבועות, בתרגול נכון, ההגיון הלוגי הופך להיות ברור ונשאר רק הסיטנקס, הדרך בה כותבים פקודות בסי שארפ. וזה מגיע עם זמן ותרגול.


בנוסף, יוניטי מאפשר גם פיתוח משחקים ללא צורך בכתיבת קוד בכלל. באמצעות פלאגינים כמו בולט, יוניטי הופך לתוכנה פשוטה בהרבה המאפשרת לכם לבצע "תכנות ויזואלי" לוגי של חתיכות קוד אחת לשניה. בדרך זו החסמים של סי שארפ יורדים וניתן להתחיל לפתח משחקים וחוויות אינטראקטיביות ביוניטי כמעט בצורה מיידית.


תכנות ויזואלי בבולט

#3 החנות של יוניטי

כיוון מאחורי יוניטי ניצבת קהילה עצומה והוא מנוע המשחקים הפופולרי בעולם (ראש בראש עם Unreal מאת Epic Games) - ניתן למצוא באינטרנט כמויות אינסופיות של חומרים גרפיים ואפילו פרוייקטים שלמים של משחקים ביוניטי שאפשר לרכוש במחירים מצחיקים ביחס לערך שהם נותנים.


אסטים גרפיים

היום אין כל סיבה לייצר חומרים גרפיים למשחקים מאפס. יש כ"כ הרבה שם בחוץ שניתן להשתמש בו ולהגיע לתוצאות מרשימות מאוד בקלות יחסית. בחנות של יוניטי תמצאו מודלים, סביבות ותוספים שיגרמו למשחק שלכם להיראות כאילו עבדו עליו 200 איש. ראו כאן הצצה למספר חומרים גרפיים כאלה שיכולים לככב במשחק שלכם. המחירים נעים בין אפס לשבעים דולר בממוצע.



פרוייקטים שלמים

בנוסף לארט, בחנות של יוניטי תוכלו למצוא אלפי טמפלטים של משחקים שונים. יש שם כל מה שתוכלו לחשוב עליו. משחקי אסטרטגיה מבוססי תורות, משחקי ריצה, פלטפורמה, משחקי יריות בגוף ראשון, חדרי בריחה, מרוצי מכוניות. הטמפלטים האלו כוללים ארט וכמובן את כל שורות הקוד הנחוצות לפרוייקט כדי שירוץ.


אפשר להעלות טמפלט כזה ישר לחנות אם רוצים. אך השימוש העיקרי בהם הוא הנעת פרוייקט. במקום להתחיל פרוייקט מאפס, אפשר להתחיל מנקודת פתיחה מתקדמת ואז לבצע את כל השינויים הדרושים על משהו קיים. בייחוד בשלב הפרוטוטייפ יש למהירות פיתוח חשיבות עליונה, והטמפלטים של יוניטי יקחו אתכם מספר צעדים מהירים קדימה.


4# הפורטפוליו של יוניטי

ליוניטי יש פורטפוליו משחקים מרשים. למשל, Monument Valley, המשחק היפהפה בסגנון של אם סי אשר, Cuphead, Inside, משחק המציאות המדומה של ריק ומורטי, משחק הקלפים Hearthstone, גרסת המובייל של Call of Duty ועוד עשרות אלפים.

העבודה ביוניטי מאפשרת למספר מפתחים גדול לעבוד על אותו פרוייקט ובגלל הממשק הגרפי שלו, גם מעצבים ואנימטורים מרגישים בנוח לעבוד איתנו.



ומה עם המשחק שלך?


אנחנו מלמדים יוניטי

אנחנו בHands on Games מלמדים אנשים לעבוד ביוניטי.

מגיעים אלינו סטודנטים ממגוון רחב של רקעים - עיצוב, פיתוח, אקדמיה, ארכיטקטורה, הוראה - כולם מעוניינים לייצר חוויות אינטראקטיביות. כדי לגרום לזה לקרות, פיתחנו קורס של 12 מפגשים, מעשיים לחלוטין. כיתה קטנה, מרצה ומתרגל, שעות תרגול וקבוצת תמיכה בווטסאפ אשר פעילה גם בשעות הקטנות של הלילה.

אם אתם מעוניינים להתחיל לעבוד ביוניטי ב2020 - אנחנו נשמח להכשיר אתכם לכך.

493 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page