top of page

משחקי נישה שהגיעו להצלחה פנומנלית.



כאשר אתם שומעים את צמד המילים "משחק מחשב". מהו המשחק הראשון שעולה בעיני רוחכם? כאשר שאלתי את גוגל מהן האסוצייציות שלו, קיבלתי תמהיל של מריו השרברב, מיינקראפט וGTA.


עשר גלילות עכבר למטה, הציפורים העצבניות של רוביו החלו להופיע, כמו כן הסוכריות המתפוצצות של קנדי קראש ומבחר פוקימונים.

תהיתי לעצמי, מה קורה 10,000 גלילות למטה?


ובכן, הרשימה שנמצאת לפניכם נמצאת מרחק גלילות רבות מהטייטלים שכולנו מכירים.

מדובר במשחקים של הנישה של הנישה, כאלו שפונים לקהל מצומצם מאוד של שחקנים ואף על פי כן (וכנראה בגלל) הצליחו להגיע להצלחה כלכלית או תפוצתית רחבה.


אז גנגסטרים, שרברבים צאו בחוץ! תגידו שלום ל...טכנאיי מחשבים.


בואו להגשים פנטזיה ולהיות טכנאי מחשבים

משחקי סימולציה ידועים בכך שהם הופכים את היומיומי והמוכר לפנטזיה משחקית. Farming simulator שיצא ב2008 והפך להצלחה בין ליל נתן לשחקנים עירוניים את הסיפוק של להיות עובד אדמה. Job Simulator, להיט הVR מלפני שנתיים, מדמה עבודה בקיוביקל משרדי עם כל ההנאות הקשורות בכך (קרב יריות מהדקים, חירור דפים וכיוצ').


היוצר של פי סי סימולטור לקח את היומיום מספר צעדים קדימה וירד לעומק הפנטזיה האמיתית של גיימרים שמנמנים בגילאי 30 פלוס: טכנאות מחשבים.


במשחק הזה אתם מנהלים מעבדת מחשבים של איש אחד. תטפלו בפניות של לקוחות, תפתרו להם את הבעיות (הווינדוז לא עולה!) ובכסף שתרוויחו תבנו את מחשב החלומות שלכם.


המשחק, כיאה לסימולטרים, אובר-מציאותי. שיתופי פעולה עם ענקי חומרה כמו AMD ו Gigabyte אפשרו ליוצר המשחק לדמות את הרכיבים האמיתיים על שלל כבליהם, בורגיהם ופיניהם. מחיר הרכיבים מעודכן למחירונים בעולם האמיתי ולמעשה אין שום דבר פנסטסטי בעבודה המשמימה של טכנאי המחשבים בפי סי סימולטור.


רוצים לגדול ולבנות ענקית חומרה ולהפוך לטייקונים פיננסים? שחקו במשחק אחר.


המשחק מכר כ100,000 עותקים בחודש הראשון להשקתו.

מחכה בקוצר רוח להמשך - סימולטור שירות לקוחות בהוט.

אה רגע, יש משהו כזה שממש יוצא עכשיו!


תוציא מהחשמל, תחבר ותדליק שוב.

אם לקוחות קצרי רוח, אימיילים נרגנים ודד-ליינים לחוצים עושים לכם את זה - צר לי עליכם.

אבל לפחות תוכלו לנתב את הסטייה למקום בו יהללו אתכם ותמונתכם תפאר את קיר ״עובד החודש״ - כל חודש.


במשחק תגלמו, טוב, מוקדן שירות לקוחות. במסגרת תפקידכם תמצאו את עצמכם לא אחת משתלטים על המחשבים של הלקוחות שלכם כדי שתוכלו לפתור להם את הבעיות.


אבל כמו כל מוקדני שירות באשר הם, גם אתם חטטניים. במידע שתמצאו בנבכי הדיסקים הקשיחים תוכלו להשתמש כדי לסחוט את הלקוחות שלכם, או לחילופין, להפוך להאקרים-אקטיביסטיים א-לה אדוארד סונדן.


מי יודע מה צופן לו גורלו של מוקדן שירות לקוחות!


מד״ב ושמו תשוקה

משחקים למבוגרים (בלבד) הם מטבעם נישה בפני עצמה. הלא שילוב של פורנו ומשחקים אף פעם לא יוכל להיות מיינסטרים באמת על אף הפוטנציאל העסקי הגלום בשילוב זה.


ואם משחקים למבוגרים הם נישה, המשחק Trials in Tainted Space הוא הנישה של הנישה. משחק מד"ב נוטף זימה בכיכובם של חייזרים עם איברים מוגזמים ורובוטים המתוכנתים לאהוב. ממש לאהוב. וכל זה - בטקסט בלבד.


אומרים שהדמיון הוא הכרטיס הגרפי הטוב ביותר, צריך רק לתת לו מספיק חשמל. TiTS (ראשי התיבות של המשחק, דאמיז!) מספק חשמל בשפע.


כיאה למשחק הרפתקאות טקסטואלי, העולם העשיר, ההחלטות, הסופים השונים והמגוונים והפרטים הקטנים מפצים על החוסר בגרפיקה. יצירת דמות השחקן, למשל, מתחילה בשאלות גנריות (צבע עיניים) ומרחיקה למחוזות הרבה, הרבה יותר ספציפיים. הקרבות מזכירים באופיים את הקרבות של מבוכים ודרכונים והתעלסות עם האויב היא בהחלט אופציה.


השילוב הזה של מד״ב ופורנו טקסטואלי מצליח להניב מעל ל35 אלף דולר מדי חודש באתר מימון היוצרים Patreon.


?החידה השבועית לילד: כמה גמדים אתם רואים בתמונה

לכאורה, עוד משחק הרפתקאות טקסטואלי הממומן ע״י תרומות.

אך כאן מסתיים הקשר למשחק הקודם.


המראה של Drwarf Fortress מטעה. מבעד לגרפיקה הפרימיטיבית מסתתר העולם העשיר ביותר שניתן להעלות על הדעת, תוצאה של שני עשורים של פיתוח והיד עוד נטויה. מה הם מפתחים שם כ״כ הרבה זמן?


למשל, לכל גמד במשחק יש זיכרון המדמה זיכרון אנושי ותכונות אנושיות. גמד שאשתו נמחצה מתחת לסלע לנגד עיניו, למשל, עשוי לאבד את שפיותו, אבל רק זמן מה אחרי האירוע בשל מנגנוני הדחקה שתוכנתו בו.


במשחק אתם שולטים בגמדים החיים מתחת לפני האדמה. אם לדייק, חבורה של גמדים בעלי הפרעות נפשיות הנושאים עימם צלקות נפשיות ופיזיות. אתם יכולים להציע להם מה לעשות (לחפור עמוק יותר, לבנות סדנאות, לייצר דברים) והם עשויים להקשיב.


הגמדים לא יציבים נפשית ולפעמים ההחלטות שלכם ידחפו כמה מהם מעבר לקצה. אז זה עניין של זמן עד שכל המבצר יתפס בשיגעון ומתוך 200 גמדים ינצלו אולי חמישה שיציירו את האירוע על הקירות בייאוש לפני שישלחו יד בנפשם.


זהו בהחלט לא משחק למתחילים אך הוא שם דבר בקרב גיימרים ותיקים. למעשה, מרקוס פרסון, היוצר של המשחק האובר-פופולרי מיינקרפאט, אמר לא פעם שמיינקרפאט הוא ״שעתוק״ של Drwarf Fortress. שעתוק! מילה שלו.


!אם לא תאכל יבוא שוטר

אם הילדים שלכם לא גומרים מהצלחת, לא מסדרים את החדר, לא מרימים מהרצפה ומדברים ערבית, יש לי את האפליקציה המושלמת עבורכם.


באפליקציה/משחק הזה תוכלו לבחור סיטואציה מתוך מגוון רחב של אירועים, ולתת לילדים שלכם לדבר עם שוטר שבדיוק יצא מתחנת המשטרה וברגע זה ממש דוהר לעבר הילדים הסוררים שלכם שממאנים לסיים את ארוחת הצהריים.


השיחות מוקלטות מראש כמובן, ואנחנו יודעים שאין שוטר באמת, אבל עד שהילדים יבינו זאת האוכל כבר יהיה עמוק בקיבה.


הלהיט הזה מתהדר בלא פחות מ50 מיליון הורדות ועוד כמה עשרות שעתוקים.


מה עוד?

למעצבים בניכם, אני ממליץ על אוסף משחקי העיצוב הקטנים והמהממים האלה.

לרגישים בינכם, אני ממליץ על Depression Quest.

ולאלה שרוצים ללמוד כיצד עושים משחקים, אני ממליץ על הקורס הזה.

(ראיתם מה עשיתי שם?)


תודה רבה ל״קבוצת דיון משחקי וידאו״ הנפלאים על העזרה בהרכבת הרשימה.


יש לכם המלצות נוספות על משחקי נישה אמיתיים? אפשר להשאיר תגובה.

אפשר גם לשתף.

הכל אפשר.

388 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page