top of page

כיצד עושים משחק בשבוע (ולמה זה ממש חשוב)

להלן שני סוגים של מפתחי משחקים. אחד חושב, חי ועובד על משחק החלומות שלו במשך שנים. מדובר במשחק גדול ומה שהתחיל כמו פרוייקט של חצי שנה כבר נושק לשנתיים.

לעומתו, המפתח השני מייצר כמויות של משחקים מחורבנים במהירות שיא. שבועיים שלושה למשחק.

איזה מפתח משחקים הוא מפתח טוב יותר לדעתכם?



אדריאל ווליק עושה משחק בשבוע.

פגשתי מפתחת מהסוג של המשחקים המחורבנים בכנס משחקים לפני שלוש שנים, והיא העיפה אותי לגמרי. אדריאל ווליק, שאת העבודות שלה תוכלו למצוא כאן, היתה מפתחת מערכות לווייניות לפני שהחליטה שהחיים קצרים מדי כדי לא לפתח משחקים והפכה להיות מפתחת משחקים עצמאית.


שנה לאחר ההחלטה, היו מאחורי אדריאל מאות שעות של עבודה וכ20 פרוייקטים לא גמורים ביוניטי. אף לא משחק אחד גמור.


אדריאל החליטה לעשות שינוי ולשים לעצמה דד ליין קטלני. שבוע. פיתוח משחק יתחיל ביום ראשון ב12:01 בלילה ויסתיים בראשון 11:59 בשבוע הבא. ואז המשחק עולה לרשת. וממשיכים למשחק הבא.


שנה אח"כ, ולאדריאל היו בפורטפוליו 70 משחקים קצרים, קטנים וגמורים. המתודה שלה אפשרה לה לבדוק הרבה סוגים של מכניקות, להתנסות ברעיונות שונים ומשונים, להיכשל במהירות וללמוד מזה.


יש משהו מלחיץ ומשחרר כאחד כאשר עושים משחק בשבוע. מלחיץ זה ברור, הדד-ליין קטלני. משחרר, כי הציפיות יורדות. ברור שמשחק שנעשה בשבוע לא יהיה להיט או יזכה בפרס. אז ברגע ששמים את הציפיות בצד, אפשר להתרכז בדבר החשוב באמת - עיצוב המשחק.



מה הדבר החשוב ביותר בפיתוח משחק?

לסיים אותו. לסיים, לעלות, להמשיך הלאה.

השיטה הזו נוגדת את האינטואיציה. למה לשחרר משהו לא טוב, לחמור מראים חצי עבודה וכו׳.

מה גם שרוב המפתחים שאני מכיר, יש להם בראש את "משחק החלומות" שלהם. זה שהם ישקיעו בו מאמצים כבירים ויכניס אותם להיכל התהילה של מפתחי המשחקים.


הגישה הזו רומנטית, ומרגשת, אבל התוצאות עלולות להיות הרסניות. למפתחים צעירים יש נטייה לעבוד הרבה יותר מדי זמן על המשחק הראשון שלהם. זה עלול להסתיים במפח נפש ופרוייקט לא גמור במקרה הטוב, והתרסקות כלכלית במקרה הרע.


כמו העוגה הראשונה, המשחק הראשון שלכם כנראה יצא תפל משהו. לכן עדיף לסיים אותו בכמה שפחות נזיקין ולהמשיך הלאה. לנסות משהו חדש.


כשאתם עובדים מהר ומשחררים מהר, אתם מרוויחים ידע מעשי בבניית משחקים. אתם תתנסו במכניקות שונות, תגלו מה עובד ומה פחות עובד. תראו כיצד מגיבים אנשים אחרים למשחקים שאתם יוצרים ואולי אפילו תלמדו לא להתאהב ברעיונות שלכם עד כלות. (אם תלמדו ספרו לי איך).


וחשוב לא פחות - אתם תהיו יצירתיים יותר. כאשר עובדים עם מגבלות אין לכם ברירה אלא להיות יצירתיים. זמן פיתוח של שבוע זו מגבלה נהדרת.


אז איך עושים משחק בשבוע?

  1. יש לכם ידע בסיסי במנועים גרפיים ( Unity, Construct). או שאתם הולכים על משחק פיזי. (קופסא, קלפים).

  2. קובעים דד-ליין, שבוע מהיום שבו התחלתם. רצוי שבת בלילה, לא חובה.

  3. מודיעים לחברים ולמשפחה שבשעה הזו, עוד שבוע, יהיה משחק פרי עטכם וכשרונכם באוויר. רצוי גם להתערב עם מישהו על זה.

וזהו, יוצאים לדרך. הדד-ליין יאלץ אתכם לחשוב בקטן ולחשוב יצירתי.

לזכור שהדבר הכי חושב הוא לסיים את המשחק, ויהי מה.

32 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page