top of page

איך גורמים לשחקנים להינות מהמשחק שלכם

רשימת השבוע נערכה ע״י אלעד דרורי. גיימר, מרצה ומעצב משחקים בכיר בRovio. (כן, האלו מAngry Birds). הנה אלעד:


החלטתי לפתוח את הרשימה הראשונה שלי ב״שלושה בחמישי״ עם שלוש הרצאות שעוסקות במה שהופך משחקים לכל כך מהנים לאינטראקציה. הרצאות על כיף, העצמה וסקרנות - הסיבות בגינן התאהבתי במשחקים מלכתחילה.


בעגה המקצועית קוראים לזה Game Feel, על אף שאישית אני לא אוהב את המינוח כיוון שהוא שם את הפוקוס על המשחק ולא על השחקן. לכן הלינקים שתמצאו למטה, עבורי לפחות, עוסקים ב"Player Feel".


ההרצאה הזו מאת JW (חמישים אחוז מהסטודיו Vlambeer) מלאה בעשרות פניני חוכמה פרקטיים שיעזרו למשחק שלכם להיות מעולה. הדבר המדהים בהרצאה הזו הוא שהיא אינטראקטיבית, וJW  בונה אותה בזמן אמת. למעשה, אתם יכולים לשחק במשחק שהוא בונה בהרצאה.


* הרצאת בונוס באותו נושא: Why Your Death Animation Sucks:

הרצאה בעלת סגנון דומה המספקת עוד כמה טריקים טכניים שיגרמו למשחק שלכם לפרוח.


כנראה ההרצאה הטכנית ביותר מבין השלוש, שיחת אנימציה לאנימטורים, אך חשובה לא פחות עבוד מעצבי משחקים. חלק אינטגרלי מעבודתנו כמעצבים היא לתקשר עם הצוות, וההרצאה הזו נותנת תובנות בעלות ערך לצורה שבה אנימטורים מתקשרים בינהם. התובנות האלו יעזרו לכם במאבק הבלתי פוסק בין האנימטור למעצב המשחק.


האנימטור מעוניין ליצור משהו אקספרסיבי, יפהפה, ובאורך 100 פריימים. המעצב זקוק לאנימציות קצביות שתומכות בתחושה שהוא מעוניין להעניק לשחקן. אם תלמדו כיצד לעשות אנימציות שאינן באות על חשבון עיצוב המשחק, ולהפך, תוכלו להקפיץ את המשחק שלכם בכמה רמות למעלה.


אני מאוד אוהב קומדיה וחושב רבות כיצד ניתן להכניס יותר הומור למשחקים שאני עושה. בעיה לא קטנה בייחוד כאשר מדובר בחווייה לא לינארית, אין סופית, שנדרשת במשחקי Free to play. העקרונות הבסיסיים של שבירת מתח, קריצה לקטעים מוקדמים יותר והטמעת סקרנות אצל השחקן מיוצגים בצורה נפלאה בהרצאה הזו. עוד יותר נפלא: כיצד העקרונות שעובדים טוב כמשחק אינטרקאקטיבי (The Stanley Parable), עובדים גם בצורה לא אינטראקטיבית במדיום ההרצאתי.

33 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page