איך הגעתי ל20 אלף שחקנים תוך שבוע

פוסט השבוע הוא פוסט אורח מאת אסף סהר. הבעלים של codActive, מפתח תוכנה ומשחקים, אחלה בנאדם. לינק לאתר של אסף.


נכון, הכותרת הזאת מפתיעה גם אותי בכל פעם שאני מסתכל עליה. אני לא רגיל לזה והאמת היא שמעטים האנשים שמפתחים משחק עצמאי שזוכה לכמות כזאת של שחקנים, אז אני מרגיש שהתמזל מזלי.

אבל כשחברה כמו פייסבוק מחליטה להיכנס לתחום המשחקים המידיים (Instant Games) ההזדמנויות נפתחות!

ב-2016 פייסבוק הקימה את הפלטפורמה החדשה לפרסום משחקי קז'ואל קטנים ופשוטים בתוך המסנג'ר שלה. קומץ נבחר של מפתחי משחקים פיתח במשך שנתיים כ-200 משחקים שיצרו בסיס התחלתי לפלטפורמה לקראת פתיחתה לכלל המפתחים.


פייסבוק. הם בקטע של משחקים שוב

במרץ 2018 - לפני כחודשיים - נפתחה האפשרות לכל אחד לפתח משחקים ולפרסם אותם בפלטפורמה. במקביל (לשמחתי הרבה) המפתחים של התוכנה Construct 3, שבה אני משתמש המון (ואף מלמד אחרים) פיתחו תוסף המאפשר פיתוח משחק לפלטפורמת Instant Games. מספר ימים לאחר מכן אני והמעצב המוכשר אבי יופה קפצנו על ההזדמנות (לאחר שצברנו קצת נסיון בעבודה משותפת על כמה משחקים בקונסטרקט) והחלטנו ללכת על זה.


ההחלטה היתה להשתמש במשחק שכבר בנינו (נמצא בגוגל-פליי וגם קוד המקור שלו נמכר ב-Code Canyon) ולהתאים אותו לפלטפורמה החדשה.

תוך מספר שבועות המשחק קיבל שדרוג של טבלת שיאים (של שחקני פייסבוק ששיחקו במשחק) והוטמע בפלטפורמה. כמה שבועות לאחר מכן הוא אושר לפרסום ע"י פייסבוק (התהליכים עדיין ארוכים מדי ולא ידידותיים בלשון המעטה) ועלה לאוויר.


למה שקרה אח"כ לא היינו מוכנים בכלל. מאחר ובפלטפורמה יש עדיין יחסית מעט מאד משחקים (כמה מאות, לעומת כמה מליונים בחנויות של אפל וגוגל למשל) ומאחר ומשחקים חדשים מופיעים מיד בראש הרשימה, קל מאד להתבלט ולקבל תנועת שחקנים מידית.


זה המשחק שלנו

ביום הראשון שיחקו במשחק כ-10,000 אנשים שונים!! מאז המספרים ירדו בהדרגה ונכון לכתיבת שורות אלה - אנחנו נמצאים כשבוע אחרי העליה לאוויר - משחקים במשחק כ-1000 איש ליום. סה"כ עד כה שיחקו למעלה מ-20,000 איש כאמור.


כמובן שמיד כשהכריזו מפתחי Construct שהוסיפו את האפשרות לפרסם מודעות פרסומת במשחקי Instant Games התחלתי מיד לחקור איך עושים זאת והסתבר לי שזו לא משימה פשוטה, בעיקר עקב חוסר בהירות בחומרי העזר של פייסבוק וגם כי מדובר במערכת חדשה שאין לגביה בינתיים המון מידע ברשת.


המודעה עדיין לא פורסמה, אבל ברגע שנצליח להעלות אותה, ללא ספק נדאג לשדרג עוד את המשחק ולנסות להעלות את אחוזי ה-retention שלו (שזה עקב אכילס של הפלטפורמה הזאת: משחק שהפסיק להיות חדש יורד מראש הרשימה ואז כדי להגיע אליו צריך לחפש אותו. מאחר והוא לא מותקן במכשיר אין שום אייקון שיזכיר לשחקן לשחק במשחק הזה ולכן אחוזי החזרה למשחק נמוכים יחסית).


המסקנה שלי לסיכום (זמני): טמון פוטנמציאל רב באינסטנט גיימז של פייסבוק. כיצד עושים מזה כסף? עדיין לא יודעים. גם פייסבוק לא כ"כ סגורים על זה.

יהיו התפתחויות בקרוב. בינתיים שווה לשים את הרגל בדלת של הפי'צר החדש של חברת הסוציאל הגדולה בתבל.


אה, ואתם מוזמנים לשחק במשחק >> בלחיצה כאן <<


***

קראת עד כאן? רוצה גם ללמוד כיצד עושים משחקים בקונסטרקט/במנועי משחק אחרים כמו יוניטי?

איזה קטע, אנחנו מלמדים את זה!



קצת עלינו

בית הספר לעיצוב משחקים הוקם בשנת 2016 ע"י דורי אדר, בעבר מנהל הקריאייטיב של חברת המשחקים TabTale ובהווה מפיק משחקים עצמאי, מרצה ומורה.

אנחנו מלמדים פיתוח ועיצוב משחקים דיגטליים במנועי משחק יוניטי (Unity) וקונסטרקט, חוויית משתמש משחקית ועיצוב ופיתוח משחקי לוח.

העקרונות שלנו: כיתות קטנות, תמיכה לכל אורך הדרך והרבה עניין וכיף תוך כדי למידה.

עשרות מהבוגרים שלנו כבר השתלבו בתעשייה בחברות כמו ILYON, PLAYTIKA, BEACHBUM ורבות אחרות.

מסלולים (בקרוב)

ארט

פיתוח

אפיון ועיצוב

© 2020 by HandsOnGames