top of page

עשר הרצאות על עיצוב משחקים שאסור לפספס

עבודה על משחק חדש מתחילה תמיד בכיף גדול. יש לכם רעיון מגניב, אתם בונים פרוטוטייפ זריז והעולם בכף ידכם. הילוך מהיר חצי שנה קדימה, אתם שעות ארוכות במשרד, הדד-ליינים מתארכים, הבאגים מתקיפים מכל הכיוונים ואתם חשים תחושה עזה שהגיע הזמן להגשים את עצמכם, לעזוב הכל ולהצטרף לגרין פיס.

אז רגע לפני שאתם הולכים להפגין בסירת גומי כנגד אסדת קידוח בלב ים, קחו נשימה ארוכה ותלחצו על אחד מהלינקים למטה. ההשראה מובטחת. אתם תצאו מחוזקים.

שמרו את העמוד במועדפים לשעת חירום. (הכותרות = לינקים).

חד וחלק, הרצאת עיצוב המשחקים הכי מרגשת (דמעות), ומעוררת השראה שראיתי בימי. סמואל קוסטר מספר על פיתוח משחקים בצל מחלת הסרטן ומעביר את הצופים ברכבת הרים של צחוק ובכי. ספוילר - הסוף טוב.

קראשלנדס. יגרום לכם לבכות, אח"כ לצחוק, אח"כ לשיר.

לעומת הכריזמה של קוסטר מהלינק הקודם, מת'יו ויגולין המרצה נראה כמו סוכן ביטוח שעובר מדלת לדלת ומנסה לשכנע אתכם להצטרך למשהו מפוקפק. ברם, למרבה הפלא, מדובר באחת ההרצאות האינפורמטיביות והפרקטיות ששמעתי לאחרונה, מה שהופך אותה להרצאת חובה לכל מפתח משחקים.

אם כבר החלטתם לרדוף אחרי החלום ולהקים להקה סטודיו של משחקים, מומלץ לקחת כמה עצות ממת'יו.

בעיני, עצם העובדה שאדם יכול לכלכל את עצמו בלי משכורת שנכנסת קבוע כל חודש הנה בגדר נצחון אישי ענק על השיטה ועל ההורים. הנה ההזדמנות שלכם ללמוד ממפתח משחקים שעושה זאת כבר 11 שנה, בלי משקיעים ובלי להיטים. כל משחק הוא כמו נכס נדל"ני שהתשואה שלו נמדדת לאורך שנים. החכמה היא לדעת כיצד לייצר נכסים שישארו רלוונטים לשנים קדימה.

אין כמו משחקים לחג המולד בשביל השרדות כלכלית

הרצאה קלאסית של ג׳יין מקגוניאל שאני צופה בה אחת לחצי שנה כדי להרגיש טוב עם עצמי. ג׳יין מדברת בטד על כך שמשחקים הם התרופה של האנושות ובעזרתם נהיה אנשים טובים יותר. לקראת סוף ההרצאה קורה דבר מופלא - אתם מתחילים להאמין לזה.

מה שאני כ"כ אוהב אצל ניר איל זו היכולת שלו לגרום לי להרגיש חכם. כאילו הבנתי את סודות היקום, או לפחות את המנגנונים האנושיים שבו, בהרצאה אחת של 30 דקות. זו אינה הרצאת עיצוב משחקים קלאסית, אך תופתעו לגלות שאלמנטים רבים מתחום הכלכלה ההתנהגותית מופיעים פעם אחר פעם במשחקים שאתם משחקים בהם.

שמעתם פעם על מארק פרארי? גם אני לא, עד ההרצאה הזו. אבל בהחלט שיחקתי במשחקים שהוא ייצר להם את הארט: אי הקופים, Maniac Mansion, ועוד רבים וטובים. מסתבר שפרארי הוא מלך הפיקסל ארט הבלתי מעורער, והטכניקה שלו ליצירת אנימציה באמצעות סייקלים של צבעים שומטת לסתות. וקוראים לו פרארי, לעזאזל, בנאדם כזה חייב להיות ממש טוב במה שהוא עושה.

אני יכול להסתכל על זה שעות.

כל הרצאה של רמי ישמאל היא מצוינת. ההרצאה הזו ספציפית נגעה לליבי. רמי מסביר כיצד לעשות פיץ׳ של שלוש שורות לכל משחק ולמעשה נותן כללי אצבע מדויקים ביותר על פיתוח משחקים. במילים אחרות, אם לא הצלחתם להסביר את המשחק שלכם בשלוש שורות (עדיף שורה), כנראה שצריך לשנות את המשחק.

ההפתעה שלי בקז'ואל קונקט סן פרנסיסקו היתה ירון לייפנברג. מסתבר שהוא לא רק יזם מוכשר (Funtactics), אלא גם דובר מעולה וסופר מצחיק. ירון מדבר על הדרך שעשה מהגראז׳, דרך הוליווד, וחזרה לגראז׳ כמפתח בודד שעובד על משחק חלומותיו.

וידאו קצר של ג׳ונתן בלואו (ההוא מBraid, נו) שתמיד כיף לשמוע אותו מדבר. (עבורי יותר כיף מאשר לשחק במשחקים המתסכלים שלו). בלואו שוטח את פילוסופיית העיצוב שלו, המושתתת על כבוד לשחקן. בעולם שבו משחקים מאכילים את השחקנים בכפית לכל אורך הדרך, מרענן לשמוע אנשים שחושבים ועושים אחרת.

אם מעניין אתכם להיכנס לעובי הקורה של עיצוב משחקי וידאו, אבל ממש לעובי, מארק בראון הוא האיש שלכם. בערוץ היוטיוב המעולה שלו הוא מדבר בכל פרק על משחק אחר ומנתח אותו דרך עיניים של שחקן מלומד ורהוט. בפרק הזה מארק מדבר על עיצוב השלבים במריו 3D והפילוסופיה שעומדת מאחוריה.

צפייה מהנה ועבודה פוריה!

***

רוצים ללמוד עוד על עיצוב ופיתוח משחקים?

1,363 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page