חמישה ספרים שאסור להחמיץ על תעשיית המשחקים

March 7, 2018

 

אני מאוד אוהב לקרוא ספרים. כמעט כמו שאני אוהב לשחק במשחקים. אז כאשר אני נתקל בספר על תעשיית המשחקים קרוב לוודאי שאקרא אותו במוקדם או במאוחר.

ובגלל שאני גם אוהב רשימות, הכנתי עבורך רשימה של חמשת הספרים הטובים ביותר שקראתי על תעשיית המשחקים.

 

הספרים כולם ניתנים לקניה בKindle וגם יש להם פורמט אודיובוק, כך שהתכנים הנפלאים האלו נמצאים במרחק של קליק! עכשיו, צריך רק זמן לקרוא אותם :)

גזרו ושמרו לחופשת בטן גב הבאה שלכם, מתחילים!

 

The Making of Prince of Persia

 

ספרו האוטוביוגרפי הנפלא של ג'ורדן מכנר. קולנוען, תסריטאי וכמובן, מפתח משחקים שאחראי לשני המשחקים האדירים שעיצבו את תעשיית המשחקים בשנות השמונים: קרטקה והנסיך הפרסי.

 

הספר, הכתוב בצורת יומן שמכנר ניהל כאשר עבד על הנסיך הפרסי בחברת ברודבאנד, מתאר את מסעו האישי אל תוך התעשייה שבתחילת שנות השמונים בכלל לא היתה תעשייה, אלא נישה קטנה ושברירית. באותה תקופה, איש לא חשב שתעשיית הגיימינג תגדל למפלצת שהיא היום ומכבר לקח סיכון רק כשאר הקדיש שנתיים מחייו לעבודה על משחק, כמפתח יחיד וללא תשלום.

 

ספוילר: השתלם לו בענק בסוף.

 

Play Money: Or, How I quit My Day Job and Made Millions Trading Virtual Loot

 

 

תגידו, על E-gold, שמעתם?

הרבה לפני שהיה ביטקוין, המטבע הוירטואלי E-gold נסחר בווליום של מיליון דולר ביום. עוד יותר מפתיע - המטבע הזה לא היה היחיד בעולם המטבעות הוירטואלים שהיה שווה לכסף אמיתי. במשחק האגדי Ultima Online, געש ורחש שוק מכירה של חפצים וירטואלים בהיקף של מעל ל40 מיליון דולר (אמיתיים) בשנה!

כל זה קרה כבר לפני מעל ל11 שנים. לא יאמן.

 

הספר Play Money נכתב ע"י ג'וליאן דריבל, גיימר בן 40 שעזב את עבודתו ככתב בעיתון Wired והלך לעשות הון ממכירת אייטמים וירטואלים בUltima Online. תמבאו בו סקירה מקיפה של שוק ההון הוירטואלי ונבואות נוסטדרדמיוסיות בהיקפן בכל הקשור בביטקוין, מטבעות קריפטו ורכישת חפצים מדומיינים בכסף אמיתי.

 

קריאת חובה אם אתם מתכננים להיכנס לתחום הגיימינג/קריפטו המתפתח.

 

Masters of Doom

 

קחו גאון יצירתי בעל כישורי תכנות סבירים, חברו אותו לגאון פיתוח בעל כישורים חברתיים הרבה פחות מסבירים ותקבלו את חברת המשחקים המשפיעה ביותר בכל הזמנים, הלוא היא ID Software.

 

חברת המשחקים של הג'ונים - גון רומרו וג'ון קרמק, לא רק העמידה כותרים שהפכו לנכסי צאן ברזל בתעשייה (קומדר קין, וולפנשטיין 3D, דום, קווייק) אלא הרבה מעבר לכך.

ברזומה של השניים מופיעים תחרויות הEsoprts הראשונות (פרס ראשון - הלמבורגיני של קרמק!), פיתוח מנוע התלת מימדי הראשון לPC, טיפוח קהילת הmodders ועוד ועוד.

 

הספר כתוב כ"כ טוב, מרתק ומצחיק, שבלית ברירה תמשיכו גם לספר הבא של אותו הסופר:

 

Jacked: The outlaw story of Grand Theft Auto

 

ללא ספק המשחק הגדול והשערורייתי מכל משחקי המחשב עד היום. מעבר להיותו חלוץ בכל הקשור בשימוש במוזיקה, דיבוב, תסריט, גרפיקה ועולם פתוח, סדרת המשחקים הזו גרמה ליותר סערות תקשורתיות ומשפטיות מאשר כל משחק אחר בהיסטוריה ועמד במרכזן של האשמות קשות של גזענות, הדרת נשים, האדרת פשע ועוד.

 

הספר הזה מביא את הסיפורים הלא מוכרים על היוצרים מאחורי המשחק והשפעותיו התרבותיות.

מומלץ לכל מי שאוהב, או שונא את GTA.

 

Blood, Sweat and Pixels

 

חושבים שזה קשה לעשות משחקים? חשבו שנית. זה מאוד קשה.

הספר דם, יזע ופיקסלים מתאר את הנעשה מאחורי הקלעים של חברות משחקים, גדולות וקטנות כאחת, והמאמצים הכבירים הנדרשים כדי להביא משחק לשוק. העבודה כנגד הדד-ליין והשעון, הקשיים הטכניים ותרבות הקראנץ' - הכל שם.

אם הספר הזה לא יעשה לכם טרן-אוף מהתחום, קרוב לוודאי שהוא ממש ידליק אתכם.

 

***

 

שמתם לב בוודאי שאני מדבר כאן רק על משחקים דיגיטליים.

משחקים משחקי קופסא?

נחשו מה, יש לנו קורס כזה. וההרשמה בעיצומה

 

 

 

 

 

Please reload

קצת עלינו

בית הספר לעיצוב משחקים הוקם בשנת 2016 ע"י דורי אדר, בעבר מנהל הקריאייטיב של חברת המשחקים TabTale ובהווה מפיק משחקים עצמאי, מרצה ומורה.

אנחנו מלמדים פיתוח ועיצוב משחקים דיגטליים במנועי משחק יוניטי (Unity) וקונסטרקט, חוויית משתמש משחקית ועיצוב ופיתוח משחקי לוח.

העקרונות שלנו: כיתות קטנות, תמיכה לכל אורך הדרך והרבה עניין וכיף תוך כדי למידה.

עשרות מהבוגרים שלנו כבר השתלבו בתעשייה בחברות כמו ILYON, PLAYTIKA, BEACHBUM ורבות אחרות.

מסלולים (בקרוב)

ארט

פיתוח

אפיון ועיצוב

© 2019 by HandsOnGames