top of page

חמישה משחקים מבוססי סיפור שמגדירים מחדש את המדיום


באופן מסורתי, סיפור במשחקים זה משהו שנועד לקישוט בלבד. ג׳ון קארמק (המפתח של Doom, Quake ועוד) אמר שסיפור במשחק הוא כמו סיפור בסרט פורנו. הוא אמור להיות שם אבל אין לו באמת משמעות.

האמרה הזו נכונה עבור משחקים רבים, טובים ומגלגלי כספים. אין הרבה משחקים שמספקים חווייה סיפורית מצויינת. המשחקים ששמים דגש על סיפור הם בדרך כלל טייטלים גדולים שאינם נגישים לאנשים שאינם גיימרים.

לכן קיבצתי עבורכם חמישה משחקים/סיפורים אינטרקאטיביים שעומדים בגבורה במשימת הסטורי טלינג, וידידותיים לשחקנים בתחילת דרכם.

The Wolf Among Us

משחק המבוסס על הקומיקס זוכה הפרסים Fables. באקלים האלים והקר של ניו יורק 1986, חבורה של יצורי פולקלור ואגדות לובשים דמויות בשר ודם ומסתובבים בעולמינו. אתם משחקים את ביגבי וולף, בעבר הזאב הרע מהאגדות ובהווה השריף של ״פייבל טאון״. המשחק מתחיל במותה של זונת רחוב שהסתבכה עם הטיפוס הלא נכון וממשיך בהתדרדרות מוסרית ומצפונית כאשר אינכם מצליחים עוד להשתלט על הזאב שבכם.

למה לשחק?

מעבר לכתיבה המצוינת, הארט הנהדר והדיבוב המדויק, חברת Telltale הפכה את מדיום הסיפורים האינטרקאטיבים לאומנות. במכניקה שהם מכנים ״בחירה ותוצאה״, הבחירות שלכם יעצבו את המשחק אותו תשחקו.

פלטפורמות

מובייל, PC, קונסולות.


Thomas Was Alone

חברת בינה מלאכותית מתנסה במספר פתרונות בינה חדשים כאשר משהו לא צפוי קורה. רכיבים מסויימים לפתע מקבלים תודעה. אחד מהרכיבים, תומס AT-23-6-12, או בקיצור תומס, מתחיל לשוטט במרחב הנגלה לפניו במטרה לגלות מדוע נוצר ואולי למצוא חברים חדשים.

למה לשחק במשחק

כתיבה נהדרת, שנונה ומצחיקה. לאחר כשעה של משחק תופתעו לגלות שאתם מאוהבים בריבוע.

פלטפורמות

מובייל, PC, קונסולות.



Firewatch

משחק מסתורין הממוקם בערבות וויומינג, שנת 1989. אתם מגלמים את הנרי, גבר בשנות ה40 לחייו שעוזב את נישואיו המתפרקים כדי לעבוד בתור תצפיתן אש בשמורה. התצפית נמצאת על ראש הר גבוה, אך משהו מוזר מושך אתכם לשוטט בסביבה הפראית והקסומה של וויומינג. המסע שתעברו וההחלטות שתחליטו יבנו או יהרסו את מערכת היחסים המשמעותית היחידה שאי פעם היתה לכם.

למה לשחק?

מכירים את זה שאתם קוראים ספר שאינכם יכולים להניח? אז ככה זה, במשחק.

פלטפורמות

ווינדוז, מאק



Undertale

המשחק הכי מרגש ששיחקתי בו בשנה האחרונה. Undertale, יצירתו של טובי פוקס, הוא משחק RPG בו אינכם צריכים להרוג אף אחד כדי לסיים אותו. במסע אל בטן האדמה תפגשו דמויות משוגעות, כלבים מדברים, רובוט שמנחה תוכנית ריאליטי ושלד שחם עליכם ממש. בקטע מיני. אל תרתעו מהגרפיקה המגורזנת, המשחק הזה ישאב אתכם פנימה

למה לשחק?

8 שעות של הנאה צרופה.

פלטפורמות

ווינדוז, מאק


One Button Travel

משחק מדע בדיוני אינטראקטיבי המנוהל כולו ע״י התכתבויות בתוכנה לשליחת מסרים. מכניקה רעננה וסיפור מצוין הופכים את המשחק הזה לתוכן חובה לחובבי הז׳אנר.

למה לשחק?

משחק איכותי בפורמט של משחק קז׳ואל, מצוין למשחק תוך כדי היום העמוס שלכם.

פלטפורמות

IOS




17 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page