top of page

איזה קטע, תמיד חשבתם שתלת-מימד לא בשבילכם. תנו לי לשכנע אתכם שאתם טועים.

עודכן: 28 במאי 2020



מ-ה-פ-כ-ה.

אחד הרגעים המכוננים בעולם הגרפיקה הממוחשבת התרחש לפני שנה וחצי כשבלנדר, אז תוכנה יחסית אנונימית לתלת-מימד, שחררה את גרסא מספר 2.8 שלה.


מדוע רגע מכונן?

קודם כל, אני אוהב את המילה הזאת. מכונן. היא מתגלגלת כ"כ יפה על הלשון.

אבל חוץ מהאהבה האישית שלי למילים מסוימות בשפה העברית, ישנם מספר דברים אבסולוטיים שהתרחשו בקיץ ההוא, עת הגרסא ההיא שוחררה לעולם.


  1. בלנדר היא תוכנה חינמית. היתה, ותמיד תהיה. זאת אומרת שפעם הראשונה בהיסטוריה אין צורך לשלם סכומי עתק לתוכנות כמו מקס ומאיה עבור רשיון ואפשר להתחיל לעבוד ולהשתמש בה ללא עכבות. כאמור אין זה דבר חדש עבור בלנדר, אך גרסא 2.8 הביאה דברים נוספים כגון..

  2. קלות שימוש. מי שמכיר קצת מאיה ומקס, וניסה להשתמש בבלנדר, הלך לאיבוד בתוכנה. הסיבה - הם פשוט עשו דברים מחוץ לנורמה. בעולם התוכנה זה פחות מומלץ. (קליק ימני כדי לבחור דברים? מה נסגר??) גרסא 2.8 אימצה נורמות שימוש קיימות והפכה את התוכנה לקלה בהרבה לשימוש.

  3. רינדור בזמן אמת. בלנדר מציגה מנוע רנדור חדש שמאפשר לכם לראות את הסצנה שאתם עובדים עליה כפי שתראה בתוצר הסופי, ללא צורך לחכות שעות עד שיסתיים רנדור. חוסך המון זמן והופך את העבודה לכיפית ומדויקת יותר.

  4. פיצ'רים למשתמשים כבדים. יותר ויותר אולפנים לתלת נכנסים לבלדר, ואילו זקוקים לפיצ'רים מסויימים שלא היו קיימים עד גרסא 2.8. מדובר על יישומים כגון סידור תיקיות טוב יותר, יכולת לשנות מספר אובייקטים במקביל ודברים נוספים שלא אכנס אליהם כאן, אך שינויים אלו הספיקו כדי שחברות המשחקים Epic וUbisoft יכנסו כמשקיעים בפרוייקט הזה שנקרא בלנדר.

  5. כתוכנת קוד פתוח בלנדר ממשיכה להתעדכן כל הזמן. הדוגמא הטובה ביותר לזה היא התמיכה של בלנדר בדו-מימד, גם החל מגרסא 2.8. בבלנדר היה כלי של עפרון שניתן היה לצייר בעזרתו, אך לא היה לו ממש שימוש הפקתי. ברם, הקהילה התאהבה, פיתחה אותו במסגרת העבודה על הקוד הפתוח, וכעת יצירת סרטים בדו-מימד הם חלק אינטגרלי מבלנדר.

אבל איך כל זה קשור אליך?

עד לא מזמן, אם הייתם זקוקים למודל תלת-מימדי, הייתם מתקשרים לתלתיסט שיעשה את העבודה.

כיום, בעקבות ההנגשה של התחום, הרבה יותר אנשים לומדים לעבוד בתלת, ואנחנו רואים את השימושים במקומות רבים ומגוונים.



כרזות



כרזות, באנרים, פרסומות. למה לא להוציא קצת את העיניים של המשתמשים שלכם?


אתרים



קודם כל, ישנה האופציה לשלב תלת מימד בתוך עיצוב קיים.

אלטרנטיבה מצוינת לעוד-אתר-שנראה-כמו-אפל., בריזה מרעננת בעולם הFlat Design.

בנוסף, יש את עולם האתרים האינטרקאטיביים. עדיין לא ברור כיצד הדבר עובד בטלפונים, אבל אני מאמין שהעניין יפתר בקרוב.



טכנולוגיות מתפתחות - AR, VR



בגדול, עפ"י התחזיות של 2015, היינו אמורים כולנו לחיות במציאות מדומה ולירות בוזמבים בנוחות של סלון ביתנו דרך משקפי AR. זה טרם קרה. אבל האם למישהו יש ספק שזה יקרה? מה שנקרא, אם עוד לא מחר אז מחרתיים. ומחרתיים, תצטרכו לייצר הרבה מאוד אסטים, חלונות, תפריטים, ממשקים.. בתלת מימד.


משחקים


בשביל זה לא צריך לחכות למחרתיים. משחקים לטלפון, משחקים לקונסולות, משחקים באופן כללי, עשו את הקפיצה לתלת כבר לפני 20 שנה. רק שאז זה נראה איום ונורא והיום זה מדהים, ובהישג יד. חברות משחקים מעסיקות מודליסטים לתלתיסטים למכביר וזו דלת מצוינת להיכנס דרכה לתעשייה


הדמיות


חללים, ארכיטקטורה, לכרזות, אתרים, או ממשקים אינטראטיביים.


סרטים


כמובן. הסרט הגדול הראשון שנעשה בבלנדר הוא Next Gen שנרכש ע"י נטפליקס לפני שנתיים. אבל הוא לא היחיד, יותר ויותר אולפנים בוחרים להשתמש בבלנדר כסביבת התלת-מימד שלהם.


אז למה לא בלנדר?

בלנדר עדיין תוכנה חדשה ביחס לענקיות התעשייה שנמצאות כבר שנים רבות בתחום. כפועל יוצא, הרבה אולפנים וחברות לא ששים להחליף את שיטות העבודה המוכרות שלהן בכלי חדש.

כפועל יוצא, רוב החברות שעובדות בארץ לא עובודת עם בלנדר. עדיין.


אבל, יש חברות שכבר עשו את המעבר (כמו הסטודיו הותיק לאנימציה פיצ'י פוי), וכיוצרים שנכנסים לתחום, זה לא ממש משנה. עדיין תוכלו לייצר את הכרזה/אתר/משחק שלכם בבלנדר ואף אחד לא יעקם את האף.


נסכמה

מקווה ששכנעתי אתכם לבדוק את בלנדר, גם עם המחשבה של עבודה בתלת לא עברה לכם בראש עד היום.

כאן תוכלו להוריד את התוכנה ולמצוא עוד פרטים עליה.


ואם מעניין אתכם ללמוד עוד,

אז התמזל מזלכם, כי אנחנו מלמדים בלנדר.


אה ו...!

בשבוע הבא אנחנו עורכים וובינר בו נדגים כיצד מעבירים מודל מבלנדר, דרך תוכנה בשם סאבסטנס פיינטר, ישר אל מנוע המשחקים יוניטי. שזו ליגת העל, באמת.



407 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page