top of page

מה אפשר לעשות ביוניטי חוץ ממשחקים?

יוניטי 3D הוא הרבה דברים. בראש ובראשונה - מנוע משחקים. ככזה הוא תומך בייבוא תמונות ומודלים תלת מימדיים, בסאונד, במערכת פיזיקלית ובכל מה שנחוץ על מנת לבנות משחקים במהירות ויעילות.


אבל יוניטי הוא גם הרבה יותר ממנוע משחקים. הוא מגיע עם עורך ויזואלי שניתן לייצר באמצעותו סצינות אנימציה אינטראקטיביות, סרטים, מודלים של בתים וערים… למעשה כל דבר שניתן לדמיין יכול לקרום עור וגידים במנוע.


אז עוד מה אפשר ליצור ביוניטי חוץ ממשחקים?


חוויות טאץ' אינטראקטיביות

כבר כמה שנים טובות שאנחנו מוקפים במסכים, בכל מקום. בשנים האחרונות המסכים האלו החלו להיות אינטראקטיבים. מפות התמצאות בערים וקניונים הופכות מדף משמים לחווייה מגניבה ובמקום לעבור בקופה במקדונלדז אנחנו נשלחים לבצע את ההזמנה בעצמנו במסך טאץ׳ שאפילו נראה בכלל לא רע.



החוויות האלו זקוקות לפלטפורמת מולטימדיה שתדע להציג אנימציות חלקות ויפות וגם להתחבר לכל מערכת כלשהי בענן לשם ביצוע הפעולות. יוניטי יודע לייצא את הקבצים שלו כמעט לכל פלטפורמה וכיוון שהוא נשען על C# כשפת התכנות הבסיסית שלו, ניתן להתחבר באמצעותו לכל שרת ושירות.


היות וזו רק ההתחלה של חוויות מסוג זה, יש כאן המון מקום לחדשנות בתחומים שונים, מפרסום ועד הזמנת מוצרים בקופות אלטרנטיביות.


קולנוע

אחד הכלים שהצילו אותי בתור סטודנט מבולגן לקולנוע היה הסטורי בורד. לפני יציאה לצילומים הייתי משרטט את מתווה התסריט על דפי A4 בסגנון קומיקס, סצינה אחר סצינה, סטיקמן אחר סטיקמן, וכך מתכונן כמיטב יכולתי ליום הצילומים הנורא שיבוא אח״כ. (ימי צילומים היו הסיוט שלי בתור סטודנט לקולנוע. לקח לי מספר שנים להבין שכנראה לא נועדתי להיות במאי ועברתי לגיימינג. אניווי…..)


הפלאגאין של סינמה סוט יעזור לכם להתכונן

סטורי בורד מסורתי נותן פתרון קל וזריז אך מהווה הכנה בסיסית בלבד. ביוניטי, תוכלו לבנות את סט הצילום כולו ולבחור זויות מצלמה מבעוד מועד. בחנות האסטים של יוניטי תוכלו למצוא רקעים שונים, לוקיישנים, פרופס ודמויות שניתן להשתמש בהן לצורך בניית הסצינה. בעזרת פלאגאינים דוגמת The cinema suite, תוכלו לבחור את סוג המצלמה והעדשות שאתם מתכוונים להשתמש בהם ביום הצילום.


בהשקעה נוספת תוכלו לגרום לדמויות שלכם לזוז בתוך הסצנה, ולדמות בצורה מדוייקת את העומד להתחולל היום הצילום.


כן, יש עבודה, אך קשה באימונים קל בקרב לא?

האם מתישהו בכלל קל בקרב?

לא חשוב. נקסט.


אנימציה

מנועי משחק הופכים להיות אופציה רלוונטית עבור יוצרי אנימציה.

אם אתם אנימטורים/תלתיסטים, כנראה שהתחלחלתם מהשורה האחרונה. הרי, מדוע להשתמש במנוע משחק כאשר ניתן להשתמש בתוכנות ייעודיות ליצירת אנימציה ממוחשבת דוגמת מאיה או 3d max?

ובכן, בקצב שבו מנועי המשחק מתפתחים, בקרוב יהיה קשה להבחין בהבדלים בין גרפיקה מעובדת מראש (כפי שמתבצעת על תוכנה כגון Maya) - לכזו המעובדת בזמן אמת כמו במנועי משחק. קחו לדוגמא את הוידאו הזה מאת יוניטי, שעובד בזמן אמת על גבי המנוע.



היתרון של אנימציה המעובדת בזמן אמת הוא עצום - הוא המפתח לאינטראקטיביות. בזמן אמת הדמויות יכולות להקשיב לקלט ולהגיב בהתאם, דבר שאינו אפשרי באנמציה ממוחשבת קלאסית.

תארו לכם סרטי אנימציה בVR בהם הדמויות מגיבות לנוכחות שלכם על המסך, או וידאו שמשתנה מעט בכל פעם שצופים בו.


אתרי אינטרנט

יוניטי לא תהיה הבחירה הראשונה, שניה או אפילו עשירית שלי כשארצה לעשות אתר אינטרנט.

אתרי אינטרנט צריכים להיות מהירים להיטען ומתאימים לכל מכשיר ולכל מסך. יוניטי, על המנוע הגרפי שלו, מוסיף מספר מגה בייטים עודפים ליישומים שנעשים באמצעותו ולכן אינו נמצא בשימוש נרחב בעולם אתרי האינטרנט.


אך, האופציה קיימת. על החיסרון במשקל, יוניטי מפצה ביכולות הגרפיות התלת מימדיות המרשימות שלו. במידה ורצונכם לעשות אתר שמטרתו שיווקית, אולי כדי להציג מוצר הקשור לעולם התלת מימדי של יוניטי, זו עשויה להיות בחירה טובה.


קחו לדוגמא את האתר המהמם של Altergaze, חברה המייצרת מוצרים בתחום המציאות המדומה.

האתר הזה אמנם לא יעבוד בטלפון ומחשבים בין שנתיים-שלוש יגמגמו, ברם, האתר כ״כ שונה מהאתרים שאנחנו רגילים אליהם, שהוא זכה בשישה פרסים על חדשנות וקפץ מאפס מבקרים ל2500 ביום תוך שלושה שבועות בלבד.


Altergaze מתוך האתר של

כיוון שיש כ״כ מעט אתרים שמעיזים להשתמש בתלת מימד ובאנימציות מורכבות, כמעט כל מה שתעשו יהיה שונה בנוף.


מציאות רבודה - AR

אומרים שAR - מציאות רבודה - תהיה המציאות של כולנו בעוד כמה שנים.

אם הצלחתם לא לשמוע על התחום עד כה, אגלה לכם שמדובר בטכנולוגיה די מטורפת של עיבוד מידע ויזואלי, המאפשרת הזרקת שכבות דיגיטליות על גבי המציאות. החברות המובילות בתחום הן Magic Leap, שגייסה עד כה סכום בדיוני של 2.3 מילארד דולר,ו Hololens של חברת מייקרוסופט.

כעת כשהטכנולוגיה בהישג יד, שתי החברות תרות אחר תכנים שיתאימו לפלטפורמות שלהן.


התכנים לא חייבים להיות משחקיים (על אף שראש הקריאייטיב של מג׳יק ליפ הוא מעצב המשחקים המהולל גראהם דיביין מה״אורח השביעי״) אלא כל דבר - מדפי צביעה תלת מימדיים, דרך אפליקציות לעיצוב הבית סטייל איקאה, עד לאלוהים יודע מה.


לוויתן במגרש כדורסל. הגיוני סך הכל

יש הזדמנויות רבות באיזורים לא מתויירים כמו המציאות הרבודה. האם זה יתרומם מעל הגימיק, אין לדעת. אבל בעזרת פלאגאינים כמו Vufuria ליוניטי, תוכלו לייצר חוויות AR בקלות יחסית ולהתנסות בעצמכם בטכנולוגיה העתידנית הנ״ל.


סיכום

קלות השימוש ביוניטי, התמיכה בתלת מימד ובעורך ויזואלי ואפשרויות הייצוא הנרחבות שלו, הופכות את המנוע לאטרקטיבי בקרב אמנים, קולנוענים ויוצרי חוויות אינטראקטיביות, לצד יוצרי משחקים.

בנוסף, הוא חינם לשימוש ביתי, כך שאין באמת סיבה לא לנסות אותו לקראת הפרוייקט האינטראקטיבי הבא שלכם.

***

רוצים להיכנס ליוניטי ולא כ"כ יודעים איך להתחיל?

אנחנו מלמדים את זה. המחזור הבא של קורס יוניטי מתחיל בפברואר,

שריינו מקום, הכיתה קטנה.

272 צפיות0 תגובות
bottom of page