top of page

המרוויחים הגדולים ממשבר הקורונה



בעוד העולם עוטה מסכה ומסתגר בביתו, תעשיות שלמות מתמוטטות. תעשיית התיירות הצטמקה למימדים גרגיריים. ענף המסעדנות נגדע כמעט לגמרי ובד בבד שיעור האבטלה קפץ למימדים היסטוריים.

אבל כשמישהו בוכה אחר שמח. ומי הם המרוויחים הגדולים מהתקופה האחרונה?

בגדול, כל מי שנמצא בדיגיטל.

ואם להיות ספציפיים - כל מי שנמצא במשחקים דיגיטלים.


המרוויחה הגדולה - תעשיית המשחקים.

שיא חדש של הכנסות נשבר ברבעון הראשון של 2020, כאשר קרוב ל11 מיליארד דולרים עזבו את ארנקם של השחקנים ונדדו לכיסיהם של חברות המשחקים ויצרניות הקונסולות. השיא הזה מביא איתו רוחות של שינוי. משחקים דיגיטליים אינם רק מקור לשעשוע אלא מקום של חיבור בין אנשים. ועל כך יעידו המשחקים שכיכבו ברבעון זה במצעד ההתקנות.


אנימל קרוסינג - אופקים חדשים



אי אפשר היה להתחמק מאנימל קרוסינג בזמן האחרון. הסדרה, שהפרק הראשון שלה יצא לראשונה בשנת 2001 שברה שיאי הכנסות עת השקת הפרק החדש ב2020. הם לא יכלו לתזמן טוב יותר. אנמיל קרוסינג הוא המשחק המרגיע ביותר שניתן להעלות על הדעת.


המשחק אתם מגלמים דמות חמודה (בקטע יפני) שעוברת לאי בודד. את האי ניתן לחקור, לעדור, לגנן, ניתן גם לדוג דגים בפנאן, לאסוף משאבים, לעצב ולבנות. הסימולציה האוטופית הזו מאפשרת גם מפגש עם אנשים אחרים (לבושים כמו חיות חמודות).


זה נשמע מטופש. מודה אני, לא מדבר אלי.

אבל 11 מיליון משתמשים מצאו באי הבודד את מנת האקספיזם הדרושה כדי להתמודד עם מגיפה עולמית.

המספרים לא משקרים ונינטנדו, החברה שכולם הספידו אך לפני חמש שנים, חוזרת בענק ומוכיחה כי היא הדיסני של עולם המשחקים.


מגיפה בע"מ



המשחק Plague Inc יצא בשנת 2012 והפך ללהיט די מהר. למעשה עד היום נמכרו כ-130 מיליון עותקים מהמשחק. לא רע בכלל לצוות של עשרה אנשים עם משחק אחד על מגפה. על אף הפופולריות הקודמת של המשחק, אי אפשר להתעלם מהספייקים שלו בתקופת הקורונה. יד ביד עם התפשטות המגיפה, מגיפה בע"מ קפצה לראש טבלת ההורדות ביפן, דרום קוריאה, איטליה וארה"ב ונשארה שם עד עכשיו. (בסין, אגב, הסירו את האפליקציה מהחנויות).


יוצרי המשחק היו נדיבים מספיק כדי לחלוק את ההצלחה עם האנושות ותרמו 250 אלף דולר למלחמה בקורונה. וברוח התקופה, עשו עדכון גדול למשחק עצמו. במשחק המקורי מטרת השחקנים היא להשמיד את האנושות באמצעות מגיפה. כעת בשדרוג החדש, השחקנים יוכלו לעבוד יחדיו כדי למגר אותה מעל פני האדמה.


פוקר פייס



גאווה ישראלית כאן. פוקר פייס הוא משחק המאפשר לשחקנים לשחק פוקר עם חברים שלהם בזמן אמת. רק שבמקום האווטר של האיש עם הכובע רחב השוליים, מופיע הפרצוף שלכם בוידאו. כ"כ פשוט וכ"כ עובד.

את המשחק הזה ראיתי לראשונה לפני שנתיים והשתתפתי בהרצה הרכה שלו.

כתבתי אז לאחד מהאנשים המעורבים במשחק, וזה ציטוט: עפתי על המשחק שלך. זה להיט. אבל לא בשביל הגיל שלי. מאז הציטוט הזה חלפו שנתיים, פרצה המגיפה, ופתאום לשחק עם חברים פוקר בוידאו נראה כמו הדבר הכי טבעי בעולם.


פוקר פייס המריאה בהתאם.


מזל קורה כאשר הכנה והזדמנות נפגשים. פוקר פייס הגיעו מאוד מוכנים לתקופה הזו שקרתה בתזמון מושלם עבורם. חברה ישראלית אחרת, עם מוצר דומה מאוד לפוקרפייס, מכרה קצת מוקדם מדי. על כך בפסקה הבאה.


אפיק - Epic

וואו איזו שנה לענקית המשחקים Epic. אבל נתחיל דווקא באפליקציה עליה דיברתי בפסקה הקודמת, Houseparty. האוס פארטי הנה גלגול שלישי של מיזם ישראלי שהחל בתור אפליקציית סטרימינג בשם Yevvo, הפך למוצר משלים טוויטר בשם Meerkat והסתיים בתור האוס פארטי, מקום לארח חברים במסיבת וידאו.

כמו פוקר פייס רק בלי פוקר, כמו פגישות בZoom רק עם כיף.


האוספארטי התרוממה בצורה יפה בארה"ב בקרב מילינאלז. כ35 מיליון התקנות בשנה הראשונה שלה, אך הגרף החל להאט וברבעון הראשון של 2019 האוס פארטי ראתה 1.4 מיליון התקנות פחות מאשר באותו רבעון בשנה הקודמת. (מקור).

ואז, הם מכרו לEpic. הטיימינג לא היה יכול להיות טוב יותר בשביל Epic. בחודש האחרון בלבד נוספו להאוס פארטי 50 מיליון משתמשים מתבודדים שהמירו את הפגישות הפיזיות בפגישות בהאוספארטי. בחודש אחד יותר מרשמות ממה שהיה לה בכל השנה הקודמת. האפליקציה מתפוצצת כעת, ולא רק בקרב מילניאלז. טיימינג זה הכל בחיים. ואף אחד לא היה יכול לצפות את המגיפה (אולי חוץ מביל גייטס) אבל Epic סופרים את המזומנים. או שורפים אותם, כיוון שהאוס פארטי על כל משתמשיה רחוקה מלהיות רווחית, אבל זה כבר סיפור אחר.


פורטנייט

חברת המשחקים Epic קיימת כבר משנת 1992, אך כיום היא מוכרת בעיקר בזכות הלהיט הגדול ביותר של עולם המשחקים בשנים האחרונות - זה שחטף את ילדכם והדביק אותם בדבק בלתי נראה למסך, וגם את ההורים של חלקם, פורטנייט.


מה שהתחיל בתור משחק במחיר פרימיום שאף אחד לא קנה, והפך למשחק חינמי הרווחי ביותר בתולדות התעשייה, נמצא עכשיו במקום אחר לגמרי. בשנה הזאת, בה כל הפסטיבלים של המוזיקה התבטלו ונדחו לשנה הבאה, פורטנייט השיקו את Party Royale. מקום למסיבות והופעות חיות ביקום הוירטואלי שלהם.

וזה נראה באמת כמו משהו מחוץ לעולם הזה.

ההופעות של דיפלו וטרוויס סקוט השאירו אותי עם לסת פעורה.

ככה זה נראה.



עשה לי פלאשבקים מהדבר האמיתי.


החנות של Epic

מחוזקים במנוע אנריל (גם של החברה), האוספארטי ופורטנייט, Epic נמצאים במקום מושלם כדי לערער את ההגמוניה של חנות המשחקים הדיגיטלית Steam ששולטת בעולם הPC כבר קרוב לעשרים שנה. החנות מעוררת עניין רב בקרב גיימרים של PC אבל את הבוסט הגדול שלה היא קיבלה השבוע, כאשר הציעה את הלהיט GTA 5 בחינם לגמרי לכל מי שנרשם לחנות.


הנהירה להורדת המשחק הפילה הן את השרתים של Epic והן את של Rockstar Games, החברה שמאחורי GTA, לכמה שעות טובות. המספרים המדוייקים של ההורדות עדיין לא פורסמו, אך כנראה מדובר בכמויות גדולות מיוחד. היום (21.5) הוא היום האחרון להורדה, אז חושו לכם, תורידו את המשחק ותתחילו לירות, לבזוז ולשדוד כאילו השנה היא 2013.


נסכמה

זמן טוב להיכנס לתעשיית המשחקים ✌️



466 צפיות0 תגובות
bottom of page