כיצד משיגים עבודה בתור מעצבי משחקים?


ביקשתי מארבעה מעצבי משחקים לענות על השאלה הזו. קיבלתי תשובות מגוונות מאוד. טוב, הם אנשים מגוונים, אך כולם נכנסו למקצוע בשנים האחרונות. העונים נכונה הם:

מיכל סקורניק, מלצרית בעברה וכיום מעצבת משחקים בPicacake והבעלים של סטודיו Mochian Labs.

בן פרד, ברמן לשעבר וכיום מעצב שלבים בMoon Active

קובי רומנו, איש פיתוח עסקי במפעל תרופות שעשה הסבה למעצב משחקים בסטודיו רימון

והדר נימץ, תקליטנית וספורטאית והיום מעצבת משחקים בסטודיו 42.

מדוע התחלת לעבוד בתעשיית המשחקים?

קובי: אהבה לתחום נטו. החלפתי קריירה מתחום הפארמה והתחלתי מאפס בגיל 28.

מיכל: הגעתי לעולם של הגיימינג מתוך רצון לעשות משחקים חינוכיים. מאוד האמנתי שמשחקים זה הדרך לחולל שינוי בתחומים שחשובים לי , אך עם הזמן המגבלות של המשחקים החינוכיים הפכו לפחות מאתגרים ורציתי להתנסות בעיצוב של משחקים שה בידור נטו

הדר: חלום ילדות. מאז שקיבלתי את המחשב הראשון שלי רציתי להכין משחקים משלי.

בן: רציתי לעסוק במה שאני אוהב.

קובי רומנו ומאחוריו המשחק המכונן שהכניס אותו למקצוע

איך התקבלת לעבודת עיצוב המשחקים הראשונה שלך?

קובי: התחלתי בתור QA. מסלול לא קל. אחר כך מצאתי עבודה בתור מעצב שלבים והעבודה השלישית שלי כבר הייתה בתור מעצב משחקים ממש בסטודיו רימון.

הדר: בסיום הלימודים עשיתי מחקר על החברות בארץ. ידיד מקהילת הגיימינג אמר לי שמחפשים גיים דיזיינר בחברה, שלחתי קורות חיים והזמינו אותי לראיון, שם הראיתי 5 משחקים שעשיתי במסגרת הלימודים: משחק פלטפורמר בדו מימד, שני משחקי יריות בגוף שלישי, משחק ריצה בתלת מימד ומשחק זיכרון. הם התלהבו ובשלב הבא כבר דיברנו על שכר ובסיום הראיון כיבדו אותי בפיצה. Nailed it.

בן: חיפשו מעצב שלבים לחברת Moon Active. כמבחן הייתי צריך לעצב מספר שלבים למשחק שלהם Wonderball.

מיכל: כשלמדתי בשנקר לפני 8 שנים הבנתי שאני חייבת להיכנס לחברת משחקים בכל מחיר, בכל תפקיד שהוא, אפילו בלי תשלום. וכך עשיתי. התחלתי לעבוד בתור QA בקומפדיה שהייתה באותו הזמן חברה של 20 אנשים. מהר מאוד זלגתי למשימות הפקה ובמקביל מילצרתי.

עבור התפקיד האחרון הייתי צריכה לייצר מסמך שמגדיר את עקומת הקושי של משחק מז'אנר מסוים.

מיכל סקורניק. ההקשבה היא החלק החשוב ביותר. וגם אוכל טוב חשוב.

כיצד להתכונן לראיון עבודה בחברת גיימינג? האם צריך תיק עבודות?

קובי: הייתי ממליץ על שני דברים עיקריים. קודם כל, לחקור על החברה ולנסות להתאים את עצמך אליה. בכל חברה מהות התפקיד קצת שונה, המוצר שונה, תהליך העבודה שונה. סטודיו גדול עם פייפליין מפותח עובד שונה מסטודיו קטן ואינטימי. דבר נוסף זה להראות את היכולות שלכם. תיכננת פעם מערכת מוניטיזציה? אפיינת UI? עבדת כמפיק של צוות גדול? כל הדברים האלו סופר חשובים. תיק עבודות זה חשוב אבל לא רק. צריך לדעת גם להסביר מה היכולות שלך ואיך הם באו לידי ביטוי בכל עבודה.