top of page

איך מוצאים הזדמנויות משחקיות בעזרת דאטה

רשימת השבוע נערכה ע״י נועם אבטה, מייסד ומעצב המשחקים של Nitako, סטודיו המתמחה במשחקי קז׳ואל למובייל. (כדי לראות על מה נועם עובד בימים אלו, הורידו את Dinner Spinner כעת! (רק אל תאשימו אותי שהתמכרתם אח״כ). הנה נועם:

איך עושים קריאייטיב בעזרת דאטה

רשימה זו מוקדשת לנושא מרתק: השפעת השימוש בכמויות אדירות של דאטה על התהליך היצירתי של פיתוח מוצרי בידור בכלל ומשחקים בפרט.

נתחיל דווקא בדוגמא מעולם הטלוויזיה. רובכם וודאי שמעתם על הסדרה Stranger Things של Netflix שעוררה המון באז לאחרונה. בעוד שרבים מצופי הסדרה חושבים אולי שהיא נהגתה במוחו הקודח של יוצר מקורי ומגניב (שבמקרה גם אוהב את כל סרטי שנות ה-80 שהם כל כך אוהבים), המציאות מסתבר היא קצת שונה.

Netflix, סוג של ספריית וידאו אינטרנטית, חולשת על כמויות עצומות של מידע אודות הרגלי הצפייה של המנויים שלה (מה הם רואים, מתי רואים, כמה פרקים...). Netflix מנתחת את המידע הזה בניסיון למצוא תבניות שיצביעו על הזדמנויות עסקיות מעניינות בקרב צופיה. לאחר מחקר, היא משתמשת בתובנות הללו על מנת להנדס את סדרות המקור שלה – מרמת הרעיון, דרך הכתיבה והבימוי ועד לליהוק ולשיווק.

הסדרה House Of Cards לדוגמא, נוצרה על בסיס הניתוח שלפיו יש לא מעט צופים של Netflix שאוהבים את הסדרה הבריטית המקורית, ושאותם צופים גם מאד אוהבים את Kevin Spacy. וכך הם עשו זאת בStanger Things. (לינק)

איך מוצאים הזדמנויות עסקיות בעולם המשחקים בעזרת דאטה (לינק)

פרקטיקות של ניתוח מידע אודות משתמשים ושימוש בתובנות שעולות ממנו על מנת לקבל החלטות עיצוביות, הן אולי חדשות יחסית בעולם הטלוויזיה אך הן בהחלט עניין שבשגרה בעולם המשחקים.

בעולם משחקי המובייל, מפתחים רבים משתמשים בנתונים שחנויות האפליקציות של Apple ו-Google חושפות, דוגמת טבלת ה- Top Grossing על מנת להחליט מה כדאי להם לפתח.

הבעיה היא שקשה להבין מדוע משחק מסוים נמצא ברגע נתון במקום גבוה בטבלאות הללו. האם זו תוצאה של פרסום מאסיבי? תזמון? מזל?

כדי לנתח נכון, יש לנתח את המידע בצורה יסודית. בלינק למעלה Eric Seufert הנהדר מסביר כיצד, ע"י ניתוח של אותה טבלת Top Grossing לאורך שנה שלמה, ניתן לאתר הזדמנויות עסקיות פוטנציאליות שיוכלו לעזור לכם להחליט איזה סוג של משחק כדאי לכם לפתח.

איך תעשיות הטלויזיה והמשחקים מתחברות. (לינק)

ולסיום, לא ניתן להתחמק מהדיון על ההשפעה של שיטות העבודה הללו על אופי המשחקים שנחשף אליהם בהווה ובעתיד. המתנגדים טוענים כי השימוש ההולך וגובר בשיטות אלו יוביל את היוצרים למקום של רדידות, חוסר תעוזה ומיחזור יצירתי. המצדדים יטענו שמאז ומתמיד יוצרים ניסו ללמוד את הקהל שלהם ולכן יש פה רק שיפור ביכולות שלהם להבין אותו לעומק. כמו כן הם יטענו (ובצדק) כי גם ניתוח נכון של דאטה עדיין זקוק ליוצר חכם שידע להשתמש בו על מנת לייצר משחק טוב.

בלינק, ג׳ונתן בלואו המבריק (Braid, The Witness), נותן הרצאה מאלפת על הדמיון בין תעשיית המשחקים ל(איך לא) תעשיית הטלוויזיה, ומסביר כיצד למודלים הכלכליים בשתיהן יש השפעה מכרעת על איכות החוויה שהם מייצרים.

למיטיבי לכת, הנה וידאו מלא (ומרתק), ג׳ונתן בלואו על שימוש בדאטה וההשפעה שלו על המין האנושי.(לינק).

שיהיה לכם סופ״ש נפלא!

123 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page