top of page

מנוע המשחקים המוזר שיהפוך אתכם למפתחי משחקים תוך שבוע.

המשחק הכי פופולרי באפפ סטור ב 2015 נכתב תוך שבוע בתוכנה הזאת. 45 משחקים שהשתמשו במנוע הזה כיכבו בעמוד הראשי של iTunes. סה"כ מאות מיליוני הורדות, וכל זה בלי קוד. הכירו את בילדבוקס.

בילדבוקס היא תוכנה ליצירת משחקים ללא צורך בכתיבת קוד.

נשמע מוכר? כן, היא לא לבד. בילדבוקס מצטרפת לConstruct 2, Game Maker, Stencyl, Sparks, ועוד רבות וטובות, שמציעות למשתמש הקריאייטיבי סביבת עבודה לכתיבת משחק חלומותיו מבלי שילכלך ידיו בשפת הסתרים הידועה בשם ״קוד״.

Color Switch - 75M downloads, no code!

אז כיצד בילדבוקס שונה ממתחרותיה?

  1. בעוד שברוב התוכנות "ללא קוד" בסוף כן צריך להוסיף איזשהו קוד, בבילדבוקס פשוט אי אפשר לעשות את זה.

  2. בפורטפוליו של בילדבוקס 17 משחקים שכיכבו במצעד 100 האפפס הפופולריות ביותר של iTunes, בינהן Color Switch, שלה לבדה יש למעלה מ75 מיליון הורדות. לא רע, בהתחשב שבילדבוקס טרם חגגה שנתיים.

אז מה זה בעצם בילדבוקס?

כדי להבין את בילדבוקס יש להבין קודם כל את סגנון המשחקים שהיא אלופה בלייצר - סופר קז׳ואל. משחקי סופר קז׳ואל הם כמו משחקי הארקייד של פעם. פשוטים מאוד, קשים, קל ללמוד אותם ומאתגר להתמקצע בהם. הסנונית הראשונה של הז׳אנר היתה פלאפי בירד, משחקו של מפתח אלמוני מויאטנם שכמו הגיע משום מקום וטרף את האפפ סטורז. בשיאו, כך אומרים, הרוויח המשחק כ50 אלף דולר ביום מפרסומות.

פלאפי בירד ומשחקי סופר קז׳ואל מוצלחים אחרים עשויים מאבק הכוכבים של הצלחה מהירה ופיתוח זריז. על החלום הזה בדיוק בונה בילדבוקס ומציעה את סביבת העבודה הטובה ביותר לכתיבת משחקים כאלו.

בילדבוקס, אם כן, היא מחוללת משחקי סופר קז׳ואל והמטרה שלה היא לסייע לאנשים שאינם יודעים לכתוב קוד להרוויח ממשחקים כאלו בחנויות האפליקציות.

Buildbox's all-star apps

איך עובדים בבילדבוקס?

כדי ליצור משחק, על המשתמש לגרור אובייקטים, להחיל עליהם את אחת (או יותר) מההתנהגויות המכונות מראש ולהתחיל לשחק עם הפרמטרים השונים שמופיעים על המסך.

הפרמטרים הם כל מה שהייתם מצפים שיהיה במשחק ארקיידי פשוט: מהירות תנועה, גובה קפיצה, קפיצה כפולה,Dash, חיים (Health) וכיוצ׳. הפרמטרים האלו עושים את החיים קלים לכל מפתח משחקים, אך הכוח הגדול של בילדבוקס טמון דווקא במוניטיזציה - היכולת להרוויח כסף מהמשחק.

בילדבוקס מגיעה עם חיבור פשוט ונוח לכל ספקי הפרסומות הגדולים. כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על כפתור, ופרסומות מופיעה בשטח המשחק שלכם. אין צורך להטמיע שום דבר.

גם בגזרת הIn app purchase (קניות של מוצרים וירטאליים בתוך האפליקציה) בילדבוקס עושה חיים קלים.

לדוגמא, כאשר אתם מכניסים אובייקט לבילדבוקס ומסמנים אותו כדמות (Character), במחי צ׳קבוקס ניתן לקבוע האם זו דמות פתוחה, נעולה, ואם נעולה, כמה עולה לפתוח אותה. וכך פי'צר שהיה לוקח כיומיים עבודה למתכנת מנוסה מתבצע ב60 שניות.

מי קהל היעד של התוכנה?

אנשים ללא נסיון בפיתוח משחקים המעוניינים לנסות את מזלם ולייצר את הלהיט הבא בחנות. במילים אחרות, אם ברצונכם להעלות אפליקציה לחנות ולא עשיתם זאת בעבר, כנראה שעם בילדבוקס הסיכויים שלכם גדולים יותר להצליח לעשות זאת.

אז מהם החסרונות?

ראשית, אם בכוונתכם לעשות משחק אסטרטגייה, RPG, או כל דבר שהוא מחוץ לסקופ של התוכנה תצטרכו לבחור בפתרון אחר. לטוב ולרע, בילדבוקס מאוד מוגבלת. גם את פרוייקט הדגל של בילדבוקס, Color Switch, כתבו מחדש בקוד נייטיב לאחר ההצלחה הפנומנלית.

ברם החיסרון הגדול ביותר של בילדבוקס אינו המחסור באופציות פיתוחיות אלא המחיר.

בצורה אירונית, החברה שחרטה על דגלה את הנגשת פיתוח המשחקים לקהל הרחב - מוכרת את התוכנה במחיר שאינו נגיש כלל.

סביבת הפיתוח הזו תעלה לכם 84$ לחודש (לשנה מראש), או תשלום חד פעמי של 2675$. יקר כמעט פי שלוש מהסטנדרט של עולם המשחקים Unity. גם גרסת הדמו שערורייתית. אמנם היא חינמית, אך פתוחה לארבע עשר יום בלבד.

הסיבה למחיר הגבוה אינה ברורה לי. אולי מדובר באופרטוניזם, או ברצון להשוות אווירה אקסלוסיבית למועדון מפתחי בילדבוקס, או להכות על הברזל של משחקי הסופר קזו׳אל בעודו חם, אך נכון לכרגע היא מחמיצה קהל גדול של אנשים שהיו ששים לקנות את התוכנה לו היתה מעט זולה יותר.

האם כדאי לקנות את בילדבוקס?

אם אתם מעוניינים לנסות כוחכם בפיתוח משחקים, סגנון הסופר קז'ואל מדבר אליכם, יש לכם את הזמן להשקיע ביצירת הרבה משחקים קטנים וגרועים עד שתשתפרו, רצון ועניין להיכנס לתחום השיווק באפפסטורז ומספיק מזומנים כדי לרכוש את התוכנה מבלי שיגיעו נושים אליכם הביתה - אז כן. בהחלט.

מי יודע, אולי ה color switch הבא מסתתר בראשו או בראשה של מי מקוראיי, ורק מחכה לתוכנה הנכונה שתעזור לו לצאת החוצה.

331 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page