קובייה הונגרית אחת ומעל לחצי מיליון דולר



בעזרתו של משחק משנות ה-70 והרבה חוכמה עתידנית, הצליחה חברה קטנה מישראל לפרוץ חזק לתוך שוק הצעצועים החכמים עם קמפיין קיקסטארטר שגייס כבר מעל לחצי מליון דולר, והיד עוד נטויה.

ישבתי עם אודי ועמית דור לשיחה על קוביות, טכנולוגיה ושוק הצעצועים המחוברים שהולך וגדל מדי שנה.


ספרו קצת עליכם, איך הגעתם לעשות את מה שאתם עושים?

אנחנו אודי ועמית דור, שותפים ובמקרה גם אחים.

אודי בן 44, מנכ"ל החברה, מהנדס חשמל וחובב מושבע של קסמים.

עמית בן 33, CTO, בוגר מדעי המחשב, מפתח תוכנה ונהנה לפתור תשבצי הגיון.


הכל התחיל לפני כמעט 5 שנים כתחביב וזמן איכות משפחתי. שנינו היינו אז עם עבודה במשרה מלאה ומשפחות, עבדנו בלילות ופיתחנו שבב קטן המכיל בתוכו הרבה סנסורים. בעזרת השבב פיתחנו מוצרים שונים של IOT (האינטרנט של הדברים) לשוק מאוד נישתי .לימים התחביב הקטן הזה הפך לחברה שנקראת היום פרטיקולה.


תוך כדי התהליך, ובשיחות בין חברים, נתקלנו בקוביה ההונגרית וחשבנו איזה מגניב זה יכול להיות אם היה אפשר לחבר אותה לאינטרנט ולהתחרות און ליין.


עשינו קצת בדיקות לראות אם דבר כזה כבר קיים ומצאנו שהיו ניסיונות בעבר לעשות את זה אך ללא הצלחה. מיד ראינו את זה כאתגר טכנולוגי מעניין ומאוד משך אותנו לפצח אותו. אחרי מספר חודשים של מחשבה ומחקר, מצאנו את הדרך הזולה והיעילה ביותר "לחשמל" את הקוביה ולהכניס בה מוח חכם שיכול לזהות סיבובים של הפאות ואת המצב של הקוביה בכל רגע נתון. רשמנו על הטכנולוגיה מספר פטנטים וחיפשנו משוגעים לדבר שיסכימו להשקיע בזה קצת כסף.


במהלך המחקר גילינו שהשוק של הקוביה ההונגרית הוא עצום, בכל שנה נמכרות עשרות מיליון קוביות בכל העולם!. (למעשה זו הוא המשחק הנמכר ביותר בעולם, ד"א).


אתם אנשים שיכולים להרוויח יפה מאוד בתור שכירים בהייטק. ספרו קצת על ההחלטה לעזוב את הנוחות הזו ולהפוך את החברה לעסק העיקרי שלכם.

ברגע שפיצחנו את האתגר הטכנולוגי והבנו את גודל השוק, הגענו למסקנה שיש פה פוטנציאל עצום לעשות משהו משמעותי. סיבה טובה לעשות מעשה.


קובייה הונגרית היא מצד אחד מאד פופולרית, אך מצד שני, עבור רבים מאלה שמנסים לפתור אותה התחושה היא של כישלון ותסכול. משהו מסובך וקשה שרק ה"גאונים" יכולים לפתור.

האמת היא שכל אחד יכול ללמוד לפתור קוביה הונגרית ולהנות ממנה ומהתרומה שלה: ריכוז, זכרון, קואורדינציה, אימון ותחושת הצלחה. הקושי הוא לעבור את המכשול הראשון של הלמידה. כאן אנחנו נכנסים לתמונה.

המוצר שלנו מנגיש את הקובייה ההונגרית לכולם מלמד לפתור אותה בצורה כיפית ופותח עולם חדש של אפשרויות משחק לכל הרמות של השחקנים.


חברת פרטיקולה חוגגים 100% מימון ב30 דקות

השקעתם הרבה זמן וכסף בפיתוח של הקובייה. ספרו קצת על האתגרים בפיתוח.

כל מי שיצא לו לפרק קוביה הונגרית,ראה את המנגנון הפנימי שלה ומבין איך היא עובדת יכול רק לדמיין את כמות האתגרים שעמדו בפנינו.

הנה כמה דוגמאות:


  1. מעקב באופן מדויק אחר מיקומם המרחבי של 20 חלקים (מיקום, ואוריינטציה מרחבית) אשר נמצאים בתנועה מתמדת.

  2. המורכבות והצפיפות של המוצר מחייבים מזעור של הפתרון כולו. מעבר לכך, המוצר מיועד לשוק הצריכה (קונסומר) ולכן חייב לעמוד בעלויות ייצור נמוכות.

  3. תוכנה מבוססת מובייל אשר מציגה את התמונה המלאה של החיישנים (תצוגה תלת מימדית) באופן מדויק ובזמן אמת.

או בקיצור, מאתגר.


האם היו לכם ספקות שמא הקובייה היא המוצר הנכון לפרוץ איתו לשוק?

מטרת החברה היא להיות שחקן מרכזי בתחום החדש המתהווה של הצעצועים החכמים, שמטרתו לאפשר גישור בין עולם המשחקים הפיזיקלי לעולם הדיגטילי.


לא הצלחנו לחשוב על דרך טובה יותר מאשר להתחיל עם המוצר (צעצוע חכם) הכי נמכר בכל הזמנים, ובכך לעשות דריסת רגל ראשונית בעולם הזה.


ספרו קצת על הקובייה שלכם. מהו הערך המוסף בלקחת משחק אנלוגי (מדהים) ולחבר אותו לדיגיטל?

בעזרת מערכת החישה והבלוטוס שיש בתוך הקוביה, כל מהלך שמתבצע בקוביה משתקף כמו מראה לפלאפון. כעת שכל המידע עובר מהקוביה (המשחק הפיזי) לפלאפון (עולם הדיגיטל) נפתח לפנינו עולם חדש של אפשרויות:


לימוד - לימוד אינטראקטיבי של פתרון הקוביה ע"י פירוק הבעיה המורכבת לאוסף של אתגרים קטנים וע"י מעקב אחר הקוביה המשתמש מקבל פידבקים בזמן אמת. למשתמשים שכבר יודעים איך לפתור קוביה יהיה מדריכים עם שיטות יותר מתקדמות שיכולות לשפר להם את הביצועים.


סטטיסטיקות - לאחר שפתרת את הקוביה האפליקציה מראה לך סטטיסטיקות, דוגמאות: כמה זמן לקח לך לפתור, בכמה מהלכים, באיזה אלגוריתם השתמשת כדי לפתור, כמה זמן לקח לך לעבור משלב לשלב באלגוריתם, איזה מקום אתה מדורג בעולם, איזה מקום את מדורג בקבוצה של המשפחה שלך, למקצוענים גם יהיה נתונים של כמה סיבובים הם עושים לשניה וכו… בעצם הקוביה הונגרית הופכת לספורט תחרותי שהוא מדיד (כמו מד דופק של ריצה)


תחרויות ברשת - כעת שהקוביה מחוברת לטלפון והטלפון מחובר לרשת ניתן יהיה לעשות תחרויות ראש בראש, האפליקציה תגריל בשבילך מישהו שהוא ברמה שלך לדו קרב. בנוסף יהיה תחרויות כלליות (עולמיות, בקבוצות וכו) שבה יכולים להשתתף קבוצה גדולה של אנשים.


משחקים - גם מי שלא יודע לפתור קוביה הונגרית, יוכל לשחק במשחקים וחידות שהקוביה מציעה, כך שהקוביה הופכת בעצם לשלט רחוק ופותחת עולם שלם של משחקים כגון סיימון, איור על בסיס צבעי הקובייה ועוד . משחקים נחמדים שמנגישים את הקובייה ממש מהרגע הראשון לכל אחד.


שתי קוביות. ראש בראש

ספרו קצת על הקמפיין בקיקסטארטר. איך הצלחתם להגיע למימון כ״כ מרשים בזמן כזה קצר? האם ציפיתם שככה הוא יתפוס?

האמת שלא ממש ידענו למה לצפות אבל בהחלט היתה לנו תקווה שזה יתחיל בצורה הזאת.

לשמחתנו הצלחנו להתחבר למומחים הכי גדולים בתעשיה בכל מה שקשור לפרסום/שיווק/ניהול קמפיין קיקסטארטר כך שידענו שאנחנו בידיים טובות.


לפני שהתחיל הקמפיין החברה שמנהלת לנו אותו עשתה עבודת שטח די רצינית בכל מה שקשור לשיווק. עוד לפני שהקמפיין עלה לאוויר הם עשו פרסום די מסיבי במדיה החברתית ואספנו כמה שיותר לידים, ביום ההשקה שלחנו עדכון לכל הנרשמים שהמוצר זמין לקניה.


בנוסף כל אחד שקשור לפרוייקט הזה הפעיל את כל הקשרים שיש לו כדי להפיץ את השמועה ולפרסם את הקמפיין כך שביום ההשקה יהיה לנו פתיחה חזקה.


לאן לדעתכם שוק הצעצועים המחוברים הולך ואיך החברה שלכם תשתלב בתוכו?

גודל השוק העולמי של ה- Connected Toys גדל מ 1.3 מיליארד דולר ב 2013 ל $6.02 מיליארד ב 2017 , וצפוי לגדול לכדי $15.5 מיליארד תוך חמש שנים.


בעזרת הקובייה ההונגרית החכמה והתשתית שאנחנו בונים בשביל המוצר הזה, אנחנו מקווים לעשות דריסת רגל בשוק ולהמשיך ולפתח משחקים חכמים.


עצה למי שרוצה להיכנס לתחום?

אנחנו יכול להעיד על עצמנו שהעובדה שהתחלנו עם מוצר מוכר ומפורסם עזרה לנו מאוד, זה מוצר שכבר יש לו שוק ולא היינו צריכים להמציא את הגלגל.


אם היינו מנסים לפתח מוצר חדשני ולא מוכר ולנסות לשכנע אנשים למה הם צריכים אותו היה מקשה לנו מאוד על התהליך. וכמובן חשוב מאוד שברגע שהחלטתם להפוך את הצעצוע הנבחר לחכם, אסור שזה ירגיש מאולץ ואכן ייתן למשחק ערך מוסף.

521 צפיות

קצת עלינו

בית הספר לעיצוב משחקים הוקם בשנת 2016 ע"י דורי אדר, בעבר מנהל הקריאייטיב של חברת המשחקים TabTale ובהווה מפיק משחקים עצמאי, מרצה ומורה.

אנחנו מלמדים פיתוח ועיצוב משחקים דיגטליים במנועי משחק יוניטי (Unity) וקונסטרקט, חוויית משתמש משחקית ועיצוב ופיתוח משחקי לוח.

העקרונות שלנו: כיתות קטנות, תמיכה לכל אורך הדרך והרבה עניין וכיף תוך כדי למידה.

עשרות מהבוגרים שלנו כבר השתלבו בתעשייה בחברות כמו ILYON, PLAYTIKA, BEACHBUM ורבות אחרות.

מסלולים (בקרוב)

ארט

פיתוח

אפיון ועיצוב

© 2020 by HandsOnGames