מה הם הייפר קז'ואל גיימז ומדוע הם כ״כ ממכרים?


מבחר משחקים שממש חבל שהתקנתי

מתחילים משחק.

לוחצים לוחצים לוחצים

מצליחים!

לוחצים לוחצים לוחצים לוחצים

מצליחים!

לוחצים לוחצים

מפסידים ):

יאללה עוד פעם.

אוף פרסומת.

איפה הסקיפ איפה הסקיפ איפה הסקיפ...

סקיפ!

ממשיכים!

לוחצים לוחצים לוחצים….


אם הלופ המחשבתי הזה נשמע לכם מוכר כנראה שגם אתם נפלתם חזק באחד מהמשחקים הקטנים והממכרים

ששולטים באפפ סטורז ביד רמה.


כמה רמה? נכון למועד כתיבת שורות אלו, 22 מתוך 50 המשחקים נופלים תחת הקטגוריה של ״הייפר קז׳ואל״.


מה מאפיין את המשחקים האלו ומדוע הם כ״כ ממכרים?

על כך בשורות הבאות.


כל משחק סופר קצר

אחד מהמשחקים הראשונים בז׳אנר יצא בשנת 2012. המשחק הוא ״סופר הקסגון״ ולהבדיל מרוב המשחקים שיצאו באותו זמן למובייל לסופר הקסגון לא היו שלבים, ארט מורכב או אפילו משהו שנראה כמו דמות.


בסופר הקסגון השחקן שולט בחץ ומנווט אותו כך שלא יפגע בצורות הגיאומטריות שסוגרות עליו ללא הרף.


סופר הקסגון. קשה סופר

בזמן העבודה על המשחק גילה טרי קוונה יוצר המשחק שהוא מבלה הרבה יותר מדי זמן במשחק ולא בפיתוח. הוא לא היה מסוגל להפסיק.


אחת הסיבות היא האורך של המשחק. ״משחק הממוצע אורך כמה שניות. ברוב המקרים לא יותר מדקה. זאת אומרת שהשחקן אף פעם לא משקיע יותר מדי זמן ואנרגיה במשחק אחד. בגלל שהמשחק כ״כ קצר, הוא מאוד מזמין״. אומר קוונה.


על מנת שלא תהיה תחושה של חזרתיות, קוונה חשב על הברקה עיצובית.

בכל פעם כאשר מתחילים את המשחק מהתחלה, המוזיקה מתחילה ממקום רנדומלי כך שאין תחושה של התחלה מחדש אלא של המשך טבעי. ״אף פעם אין תחושת הפסד אלא תחושה של המשכיות״ אומר קוונה.


קלות שימוש

בעקבות ההצלחה של סופר הקסגון, כותרים נוספים בעלי קווי מתאר דומים התחילו לנחות בחנויות כמשחקי פרימיום. המחיר הממוצע עמד על פחות מ3 דולריםאך המחיר חיבל ביכולת שלהם להיות פופולריים באמת.


המשחק הראשון שהביא את בשורת המשחקים הקצרים והממכרים היה פלאפי בירד של דאג ניגויין, שנחת במקום הראשון בטבלת ההורדות של אפל בינואר 2014.

בפלאפי בירד, השחקן מקפיץ ציפור מטומטמת באוויר ומנסה להשחיל אותה בין עמודים שלא מפסיקים להגיע מצד ימין. נגיעה קלה בעמוד והציפור מתה.

כיאה לז׳אנר, המשחק קשה בטירוף, אך קל לשליטה.