top of page

כיצד משיגים עבודה בתור מעצבי משחקים?


ביקשתי מארבעה מעצבי משחקים לענות על השאלה הזו. קיבלתי תשובות מגוונות מאוד. טוב, הם אנשים מגוונים, אך כולם נכנסו למקצוע בשנים האחרונות. העונים נכונה הם:

מיכל סקורניק, מלצרית בעברה וכיום מעצבת משחקים בPicacake והבעלים של סטודיו Mochian Labs.

בן פרד, ברמן לשעבר וכיום מעצב שלבים בMoon Active

קובי רומנו, איש פיתוח עסקי במפעל תרופות שעשה הסבה למעצב משחקים בסטודיו רימון

והדר נימץ, תקליטנית וספורטאית והיום מעצבת משחקים בסטודיו 42.

מדוע התחלת לעבוד בתעשיית המשחקים?

קובי: אהבה לתחום נטו. החלפתי קריירה מתחום הפארמה והתחלתי מאפס בגיל 28.

מיכל: הגעתי לעולם של הגיימינג מתוך רצון לעשות משחקים חינוכיים. מאוד האמנתי שמשחקים זה הדרך לחולל שינוי בתחומים שחשובים לי , אך עם הזמן המגבלות של המשחקים החינוכיים הפכו לפחות מאתגרים ורציתי להתנסות בעיצוב של משחקים שה בידור נטו

הדר: חלום ילדות. מאז שקיבלתי את המחשב הראשון שלי רציתי להכין משחקים משלי.

בן: רציתי לעסוק במה שאני אוהב.

קובי רומנו ומאחוריו המשחק המכונן שהכניס אותו למקצוע

איך התקבלת לעבודת עיצוב המשחקים הראשונה שלך?

קובי: התחלתי בתור QA. מסלול לא קל. אחר כך מצאתי עבודה בתור מעצב שלבים והעבודה השלישית שלי כבר הייתה בתור מעצב משחקים ממש בסטודיו רימון.

הדר: בסיום הלימודים עשיתי מחקר על החברות בארץ. ידיד מקהילת הגיימינג אמר לי שמחפשים גיים דיזיינר בחברה, שלחתי קורות חיים והזמינו אותי לראיון, שם הראיתי 5 משחקים שעשיתי במסגרת הלימודים: משחק פלטפורמר בדו מימד, שני משחקי יריות בגוף שלישי, משחק ריצה בתלת מימד ומשחק זיכרון. הם התלהבו ובשלב הבא כבר דיברנו על שכר ובסיום הראיון כיבדו אותי בפיצה. Nailed it.

בן: חיפשו מעצב שלבים לחברת Moon Active. כמבחן הייתי צריך לעצב מספר שלבים למשחק שלהם Wonderball.

מיכל: כשלמדתי בשנקר לפני 8 שנים הבנתי שאני חייבת להיכנס לחברת משחקים בכל מחיר, בכל תפקיד שהוא, אפילו בלי תשלום. וכך עשיתי. התחלתי לעבוד בתור QA בקומפדיה שהייתה באותו הזמן חברה של 20 אנשים. מהר מאוד זלגתי למשימות הפקה ובמקביל מילצרתי.

עבור התפקיד האחרון הייתי צריכה לייצר מסמך שמגדיר את עקומת הקושי של משחק מז'אנר מסוים.

מיכל סקורניק. ההקשבה היא החלק החשוב ביותר. וגם אוכל טוב חשוב.

כיצד להתכונן לראיון עבודה בחברת גיימינג? האם צריך תיק עבודות?

קובי: הייתי ממליץ על שני דברים עיקריים. קודם כל, לחקור על החברה ולנסות להתאים את עצמך אליה. בכל חברה מהות התפקיד קצת שונה, המוצר שונה, תהליך העבודה שונה. סטודיו גדול עם פייפליין מפותח עובד שונה מסטודיו קטן ואינטימי. דבר נוסף זה להראות את היכולות שלכם. תיכננת פעם מערכת מוניטיזציה? אפיינת UI? עבדת כמפיק של צוות גדול? כל הדברים האלו סופר חשובים. תיק עבודות זה חשוב אבל לא רק. צריך לדעת גם להסביר מה היכולות שלך ואיך הם באו לידי ביטוי בכל עבודה.

הדר: קודם כל, תחקרו מה החברה עושה. תגיעו מוכנים לראיון. תיק עבודות - צריך. מומלץ גם אתר עם העבודות הכי טובות שלכם וגם שואוריל בוידאו אם אפשר.

בן: תיק עבודות. כמה שהתיק גדול יותר - יותר טוב.

מה אתם עושים ביום יום שלכם בעבודה?

מיכל: קוראת ספרות מקצועית ומאמרים בנושא שעליו אני עובדת , משחקת במשחקים ספיצפים שהוגדרו כרפרנס למשחק עליו אני עובדת. צופה במלא יוטיוברים שמנתחים ומבקרים משחקים. חוץ מזה אני כותבת ומאפיינת פיצ'רים ומסכים (wireframes).

קובי: בודק מיילים. עובר על שלוש המשימות הכי חשובות שרשמתי לעצמי אתמול בערב. מדבר עם הצוות שלי, מבקש סטטוס על המשימות שלהם. השאר תלוי במחזור החיים של המוצר שעליו אני עובד. לפעמים מכין מצגות "מכירתיות" ללקוחות, לפעמים מאפיין מסמכים, לפעמים עושה QA.

הדר: אני עושה עיצובים למשחקי 2D, עיצוב שלבים, QA, איפיון. לפעמים אני גם מייצרת אסטים למשחקים, בעיקר 3D, מידול, טיקסטור, ריג, ואנימציה (גם מוקאפ - לכידת תנועה).

בן פרד. ברמן בעברו. היום כבר לא.

ספרו על פרוייקט אחד שאתם גאים בו

קובי: "תיקון", המשחק הגדול הראשון שלי. משחק הרפתקאות יפהפה ומושקע שהסטודיו שלי הפיק עבור תלמידי בתי ספר יהודיים בגולה. משחק מאוד יהודי-תרבותי שהוא לא "דתי" בהגדרתו והדגש בו הוא על המשחקיות. כל מי שמשחק בו לא עוזב אותו עד שהוא מסיים, וזה מבחינתי האושר הכי גדול.

מיכל: Ode to the dead sea -פרוייקט עצמאי שהצטרפתי אליו השנה ביחד עם עידו אדלר ושירי בלומנטל . משחק צילום בסביבת VR שעוסק בבעיות הקשורות לים המלח.

בן: Master of Awesome - המשחק שעשיתי בתור סטודנט.

הדר נימץ.

איזה טיפ אפשר לתת למי שמחפשת בתור מעצבת משחקים?

מיכל: לעשות כמה שיותר פרויקטים עצמאיים וללכת לג'מים והאקטונים. הלמידה הכי חשובה בסופו של דבר היא לדעת להקשיב לאנשים סביבך.

קובי: תקשורת תקשורת תקשורת. התכונה מספר אחת לכל גיים דיזיינר. ללכת לכנסים ולדבר עם אנשים, לעשות איתם פרוייקט אינדי. לשאוף להיות ה"דבק" או החוליה המקשרת כי זה התפקיד של מעצב משחקים.

יש לכם שאלות מוספות לקובי, הדר, מיכל או בן? רשמו נא בתגובות.

ואם רוצים דוגמא לתיק עבודות, קבלו לינק לתיק העבודות היפהפה של מיכל

***

חושבים גם אתם להיכנס לתחום? אנחנו מלמדים עיצוב משחקים. לחצו כאן כדי ללמוד על המחזור החדש שנפתח אוטוטו.

720 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page