top of page

משחקי בלוקצ׳יין וכיצד הם ישפיעו על תעשיית המשחקים

בלוקצ'יין. ביטקוין. אתריום. לייטקוין. כ״כ הרבה הייפ סביב המילים האלו שרק לכתוב אותן גורם לי להרגיש כאילו אני משקיע מהעתיד על סף אקזיט. נראה שערכו כל דבר שמוצמדת לו המילה בלוקצ'יין עולה עשרות מונים. חברה הנסחרת בבורסה שקפצה במאות אחוזים לאחר שהוסיפה "בלוקצ'יין" לשמה, משחק מטופש עם חתולים מבוזרים שנסחרים בעשרות אלפי דולרים, וגם הכתבה הזו, שקרוב לוודאי נכנסתם לקרוא אותה בגלל מילת הקסם שבכותרת.

הייפ בצד, הטכנולוגיה עצמה מעניינת. וכמו כל טכנולוגיה חדשה ומעניינת, גם זו מספקת מצע רחב למשחקים דיגיטליים שכעת מתחילים לצוץ מעל פני השטח.

בתמונה: חתול דיגיטלי יקר. מאוד יקר.

משחקים מבוססי בלוקצ׳יין וחתולים בעשרות אלפי דולרים

יחד עם הכניסה לתודעה הקולקטיבית של הביטקוין לפני כמה שנים, צצו אתרי הימורים מבוססי מטבעות מבוזרים כמו פטריות אחרי הגשם. מדובר בפתרון מושלם, עוקף רגולציה עבור האתרים האלו. גם עבור השחקנים זוהי ״ברכה״ - ניתן להמר בלי לפתוח פרופיל, בלי למלא פרטים ולחתום על מסמכים כפי שדרוש באתרי הימורים תחת רגולציה.

ביטקוין דייס. ממכר מאוד.

אבל הימורים הם לא חזות הכל. אפשר לעשות דברים הרבה יותר מגניבים, שיגעו בהרבה יותר אנשים, ושבוע שעבר קיבלנו את ההוכחה לזה.

קריפטו קיטיז, משחק מבוסס בלוקצ'יין ואתריום שעלה באופן רשמי בשבוע שעבר, הפך בין לילה למשחק הרשמי שמזוהה עם הטכנולוגיה וכבר גלגל מעל ל12 מיליון דולר במערכת שלו.

הרעיון מאחורי המשחק הוא פשוט. חתולים דיגיטלים מיוצרים בצורה אוטומטית כל 15 דקות. כל חתול הוא למעשה פיסת קוד ולו DNA ייחודי. במילים אחרות, יש רק חתול אחד כזה בכל האינטרנט. בעולם בו כל דבר דיגיטלי משוכפל למיליוני עותקים, יש בייחודיות ערך מובנה. חתול קונים בעבור סכום התחלתי קטן ואז אתם רשמית חלק מהמשחק.

עכשיו. למרות שכל חתול הוא ייחודי בפני עצמו, יש חתולים שווים יותר ושווים פחות. חתולים בעלי תכונות נדירות (עיניים עגולות במיוחד, רקע בצבע זהב וכו) יהיו שווים יותר, כיוון שיש פחות מהם בנמצא. כאן נכנס החלק הממכר של קיפטו קיטיז.

במידה ויש לכם שני חתולים, תוכלו לזווגם. פרי האהבה הדיגיטלי ישא תכונות של שני הוריו, אך גם תכונות של חתולים אחרים בעץ המשפחתי שדילגו דור או שניים. לכן קיימת האפשרות שמזיווג של שני חתולים פושטים יצא חתול בעל תכונות ייחודיות, שנכון לכרגע שוות הרבה כסף. כמה כסף?

החתול המייסד. נמכר במעל ל100 אלף דולר.

עשרת החתולים הנמכרים ביותר בפלטפורמה נמכרו בעשרות אלפי דולרים. את הרשימה המלאה תמצאו כאן. מגוחך? אולי. גם הסכום של 450 מיליון דולר ששילם נסיך סעודי עבור תמונה מקורית של דה וינצ'י נראה מגוחך. אז סליחה על ההשוואה בין דה וינצ'י לחתול דיגיטלי אבל העיקרון העומד מאחוריהם הוא זהה. הם ייחודיים והערך הנתפס עבורם הוא אישי. במילים אחרות, אם מישהו מוכן לשלם 450 מיליון דולר על תמונה, זהו שווייה. אותו דין בנוגע לחתול.

יכול להיות שעוד מספר ימים כל שגעת הקריפטו קיטיז תעלם כלא היתה ומי שרכש חתולים יישאר עם ערך אישי בלבד שאינו ניתן להמרה. בינתיים, אפשר ללמוד שני דברים חשובים מהמשחק הזה.

ראשית, הכוח האדיר של משחקים כמנגישים טכנולוגיות. כמו המשחק סוליטר, שלימד מליוני אנשים כיצד להשתמש בעכבר, כך גם קריפטו קיטיז הכניס לעולם המטבעות המבוזרים עשרות אלפי משתמשים חדשים.

הדבר הנוסף, הוכחת הקלות של מסחר באומנות דיגיטלית ייחודית. מה שמביא אותי לנקודה הבאה:

פריטים ייחודיים למשחקים

שוק הפריטים הוירטואליים במשחקים הוא ענקי. בזמן שאתם קוראים את הכתבה הזו מתקיים ורוחש שוק תוסס של מכירה וקנייה של סחורה וירטואלית: חרבות, שיריונות, מגינים. פריטים מסויימים שווים הרבה כסף. כלב המלחמה הורוד הזה שלקוח מהמשחק Dota 2 נמכר במכירה פומבית עבור 38 אלף דולר. והוא אפילו לא הפריט היקר ביותר ברשימה.

הדבר הורוד הזה נמכר במכירה פומבית במחיר של מכונית יוקרה

בעזרת הבלוקצ׳יין ניתן יהיה לדאוג שפריטים מסוימים במשחק לעולם יישארו ייחודיים ולא ישוכפלו. בנוסף, כל שוק המסחר הדיגיטלי, שמתקיים היום בצורה מאוד לא מסודרת דרך אתרים כמו Reedit או החלפה בלבד בSteam, יוכל לעבוד בצורה חלקה ובטוחה יותר באמצעות בלוקצ׳יין.

הראשון לשני מיליון

2016 היתה אמורה להיות שנת הפריצה של הVR. טכנולוגיה חדשה עם המון פוטנציאל, שסחפה אחריה אלפי מפתחים המחפשים את הפלטפורמה הבאה למשחקים. זה לא קרה ובינתיים, מתחת לאף, פלטפורמה אחרת פרצה קדימה והיא גדלה מדי יום.

יש פוטנציאל אמיתי במשחקים מבוססי בלוקצ׳יין, מה שזה לא יהיה. אני בטוח שאם תקחו את הזמן ללמוד על הטכנולוגיה - תצליחו לבוא עם כמה רעיונות.

והנה האתגר שלי. תכו על ההייפ בעודו חם ותקימו חברת משחקים עם המילה בלוקצ'יין בשם החברה. (לדוגמא - Black Pony Blockchain Games). הראשונים שמגייסים שני מיליון דולר זוכים בחתולים הדיגיטליים שלי.

להערכתי - התחרות הזו תהיה קצרה. מאוד. למקומות, היכון, גייס!

שלכם,

דורי ״בלוקצ׳יין״ אדר.

***

הי. נשארו ארבעה מקומות פנויים לקורס יוניטי שנפתח בינואר.

זו ההזדמנות להצטרף.

287 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page