האסטרטגיה המנצחת של First Touch לבניית משחקי מובייל.

May 18, 2017

 

כיצד אני מזהה יזם מתחיל בתחום המשחקים/תוכנה? בעזרת צמד המילים ״ויהיה גם״.

״זו רק הגרסא הראשונה״ אומר היזם אחרי שפרש בפני רעיון למשחק בסדר גודל של פיפ״א 2013. בהמשך יהיה גם מוליטיפלייר, ויהיה גם קסטומיזציה לדמויות, ויהיה גם וגם וגם״.

 

אני מבין את הגישה. מינימליזם עשוי לשעמם. אף אחד לא רוצה לעשות משחק משעמם. אז מוסיפים מלא ״ויהיה גם״ והנה אנחנו מסתכלים על רעיון למשחק ענק במלוא הדרו, הכי רחוק ממשעמם שיכול להיות.

 

הבעיה היא כמובן שהיום קשה עד בלתי אפשרי להשיג מימון על סמך ״יהיה גם״.  לרוב יש להציג לפחות הוכחת יכולת ונתונים: האם אנשים משלמים על המשחק, באיזה אחוזים, כמה כסף.

 

לכן צריך לבנות משחק קטן שמשקף את החזון הגדול. כמו שאומר בנג׳י היקר שמלמד איתי בHands on Games, ״בדרך לפרארי בונים סקייטבורד. העיקר שיסע״.

 

קל להגיד קשה לעשות. יש כאן מלכוד מובנה. פחות מדי פיצ׳רים, המשחק לא יתרומם.

יותר מדי, ההפקה מסתבכת ומתייקרת. מה עושים?

 

התחלה צנועה

כשFirst Touch יצאו לדרך הם ידעו שהם לא באמת יכולים לבנות את ה״פארארי״ שלהם, אלטרנטיבה לפיפ״א, בלי תקציב משוגע. כזה שלא היה להם בנמצא. לכן הם היו צריכים לבנות סקייטבורד. משהו קטן, כיפי, שיראה יכולות וגם יכניס כסף.

 

שני דברים הם חרטו על לוח ליבם כאשר יצאו למסע.

  1. מגבלות הן חברות! הן מעודדות קריאיטיביות.

  2. לא לוותר על הדבר הכי כיף בכדורגל.

 

וכך נולד המשחק הראשון:

 

SCORE!

 

 

 

מה הדבר הכי כיף בכדורגל? קל. להבקיע שער. השאלה הגדולה: כיצד עושים משחק שמתמקד רק בהבקעת שערים ועדיין מציע עומק משחקי ואתגר לאורך זמן.

כך נולד הרעיון של שחזור גולים היסטוריים.

 

כל שלב במשחק הוא בעצם פאזל של כדורגל. התמונה עומדת קפואה והשחקן משרטט את תווי הכדור עם האצבע. אפשר לבעוט לשער או למסור וכשהאצבע מורמת מהמסך הכדור יוצא לדרך: לשער או לשחקן אחר, והתמונה עוצרת שוב. כך המשחק מתקדם עד שהכדור מסיים בשער או נחטף ע״י היריב.

 

המשחק הזה סיפק לחברה מרווח נשימה על מנת להמשיך לפתח משחקים. הטייטל הבא, First Touch Soccer 2015 היה נסיון לא מוצלח למשחק כדורגל גדול. הם חזרו לשולחן השרטוטים כדי לפתח קונספט צנוע יותר שלימים יהפוך ללהיט של החברה:

 

Score Hero!

 

 

Score Hero חוזר למכניקת הפאזל החדשנית של המשחק הראשון עם כמה חידושים. הגרפיקה והאנימציה שהשתפרו פלאים, נרקם סיפור מסביב לגיבור המשחק והמשחקיות נפתחה. במשחק החדש יש דרכים שונות ומגוונות לפתור את הפאזל. השחקן אינו מחויב עוד בשחזור היסטורי אלא יכול למסור את הכדור לכל שחקן פנוי במגרש ותחושת האוטונומיה גדלה פלאים.

 

הדיוק של Score Hero ניכר דווקא במה שאין במשחק.

לדוגמא, אין לשחקן יכולת להשפיע על תוצאת המשחקים. התוצאה ידועה מראש ועל השחקן רק להגשים את הנבואה בצורה הכי טובה.

 

מלבד זה אין מוליטיפלייר, חברים על המפה, פאוור אפס. כלום.

 

משחק מינימלי שמביא חידוש גדול לז'אנר שבו נמצאים רק שני סוגים של משחקים: משחקי מנג'ר ומשחקים דמויי פיפ"א.

 

Dream Leauge 2017

 

ב2017 יצא סוףסוף סDream league, משחק החלומות של First Touch, משחק כדורגל ענק ברמה של פיפ"א, מותאם למובייל.

מדובר במשחק רציני מאוד והוא נסמך על הידע שרכשה החברה בטייטלים הקודמים שלה. הישג אדיר לחברה קטנה שהחלה את דרכה בצניעות ובפוקוס.

 

זהו השיעור האמיתי שאפשר ללמוד מFirst Touch.

חברה צעירה צריכה להתמקד, ומיקוד זה לדעת בעיקר מה לא לעשות.

עכשיו רק נותר לי לשנן את המנטרה הזו 10 פעמים כל יום לפני שאני רץ לטפל ב500 פרוייקטים.

 

למדתם משהו מהפוסט הזה? שתפו אותו. בין המשתפים נכונה אגריל 500 מגה של פוקוס בצורת קבצי סאונד של רעשי ים.

 

***

 

רוצים ללמוד עוד על פיתוח משחקים? יש לנו קורס יוניטי ממש מעבר לפינה.

עוד פרטים כאן

 

Please reload

קצת עלינו

בית הספר לעיצוב משחקים הוקם בשנת 2016 ע"י דורי אדר, בעבר מנהל הקריאייטיב של חברת המשחקים TabTale ובהווה מפיק משחקים עצמאי, מרצה ומורה.

אנחנו מלמדים פיתוח ועיצוב משחקים דיגטליים במנועי משחק יוניטי (Unity) וקונסטרקט, חוויית משתמש משחקית ועיצוב ופיתוח משחקי לוח.

העקרונות שלנו: כיתות קטנות, תמיכה לכל אורך הדרך והרבה עניין וכיף תוך כדי למידה.

עשרות מהבוגרים שלנו כבר השתלבו בתעשייה בחברות כמו ILYON, PLAYTIKA, BEACHBUM ורבות אחרות.

מסלולים (בקרוב)

ארט

פיתוח

אפיון ועיצוב

© 2019 by HandsOnGames