Game Design Thinking

עיצוב התנהגות בעזרת עקרונות משחקיים

מהות הסדנה

היכולת של משחקים להניע אנשים לפעולה הפכו אותם למוצר מבוקש כמעט בכל תעשייה. הם משנים דפוסים של אפיון חוויית משתמש, מחוללים מהפך בחינוך והוראה, משנים תהליכים פנים ארגוניים ומספקים כלים אפקטיביים בעולמות הפרסום והשיווק.

הסדנה הזו שואבת השראה Design Thinking ו Design Sprint ומשלבת את הכלים שלהם לתוך פריימוורק של גיימיפיקיישן, אשר יאפשר לכם לקבל זוית חדשה על המוצר שלכם.

הסדנה תספק לכם את הכלים להבין את העקרונות העומדים בבסיס כל משחק ואת היכולת ליישם אותם בהתאם במוצרים שאתם עובדים עליהם. בסופו של דבר, גם במשחקים וגם במוצרים שאתם עובדים עליהם - האדם הוא במרכז.

מה לומדים?

חלק ראשון: להבין משחקים

הדרך הטובה ביותר להבין כיצד משחקים עובדים היא לייצר אותם.

בחלק הראשון אתם תלמדו ותתנסו ביצירת משחק המתחיל בנייר ריק ומסתיים במשחק עובד.

  • כיצד מאפיינים מטרות וחוקים

  • מזל, יכולת והסינרגיה בניהם

  • תנאי ניצחון וארבעת העקרונות המשחקיים המשלימים

כל קונספט תיאוריטי ממומש מיד במשחק שאתם בונים.

חלק שני: להבין שחקנים. מוטיבציה ופסיכולוגייה.

בחלק זה תלמדו כיצד משתמשים בעקרונות משחקיים בכל סביבה

בעזרת תיאוריות מוטיבציה ופסיכולוגית שחקנים.

  • אפיון סוגים שונים של משתמשים/שחקנים

  • אפיון מערכת של פרסים המתאימה לסוגים שונים של משתמשים

  • כיצד גורמים לשחקנים "להתאהב" במשחק/מוצר

בניית משחק נוסף המבוסס על העקרונות התיאורטיים של חלק זה 

חלק שלישי: המוצר שלכם

בחלק זה תלמדו לראות את המוצר שלכם בעיני המשתמש.

את העקרונות שלמדם עד כה תיצקו לתוך Framework של גיימיפיקיישן.

תייצרו מסע שחקן, תתאימו את החווייה לסוגי השחקנים המתאימים,

תחדדו את מטרות הנצחון, החוקים, המכניקות.

בסוף היום תצאו עם פתרונות יצירתיים ומשחקים לאתגרים ממשיים של המוצר עליו אתם עובדים

וכמובן עם סט כלים של מעצבי משחקים, מוכן לשימוש בבעיות עתידיות שתתקלו בהן.

הסדנה מצוינת, מלאת תובנות ומעוררת מחשבה.

הצוות כולו היה מרותק ופעיל ואני שומע מכולם שהתכנים פגעו בול. 

מייק מנקוסו, ראש צוות מוצר, Knewton

למי הסדנה מתאימה?

אנשי מוצר ומעצבי חוויית משתמש.

אנשי הוראה והדרכה בתוך ארגון.

דרג ניהולי, מקבלי החלטות

וכל מי שנדרש ליצירתיות וחדשנות בעבודה שלו.
 

בין לקוחותינו

הסדנה היתה מעולה. אני אישית מת על משחקים וזה גרם לי לחזור הביתה ולרצות לעצב כאלה. זו אחת הסדנאות שבסופן הרגשתי שהרווחתי משהו. 

נמרוד דדו, מנהל צוות חוויית משתמש, Wix

שאלות נפוצות

כמה זמן הסדנה?

חצי יום או יום.

כמה אנשים?

מינימום ארבעה. מקסימום 100.

באיזו שפה הסדנה מתנהלת?

עברית או אנגלית. 

האם ניתן לבצע שינויים בסדנה בהתאם לצרכים של הצוות שלי? 

בהחלט. אנחנו מקיימים פגישות מקדימות ומתאימים את התכנים לצרכים שלכם

האם הסדנה פתוחה גם ליחידים?

לא. לצוותים בחברות בלבד כרגע.

מי אתה?

או. שאלה מצוינת.

מי אני?

אני דורי אדר, מעצב משחקים, מאפיין חוויית משתמש ומייסד בית הספר לעיצוב משחקים Hands on Games.

מאחוריי שנים של נסיון בתעשיית המשחקים ובבניית מוצרים ממושחקים בתעשייות שונות ומגוונות. 

הרציתי על משחקים בכנסים בינלאומיים (טד, פ'צה קוצ'ה, קז'ואל קונקט) ואני מדריך קבוצות של אנשי מוצר וחוויית משתמש בחברות. הסדנאות שלי עברו בגוגל, רפאל, וויקס, פייוניר ועוד.


 

קצת עלינו

בית הספר לעיצוב משחקים הוקם בשנת 2016 ע"י דורי אדר, בעבר מנהל הקריאייטיב של חברת המשחקים TabTale ובהווה מפיק משחקים עצמאי, מרצה ומורה.

אנחנו מלמדים פיתוח ועיצוב משחקים דיגטליים במנועי משחק יוניטי (Unity) וקונסטרקט, חוויית משתמש משחקית ועיצוב ופיתוח משחקי לוח.

העקרונות שלנו: כיתות קטנות, תמיכה לכל אורך הדרך והרבה עניין וכיף תוך כדי למידה.

עשרות מהבוגרים שלנו כבר השתלבו בתעשייה בחברות כמו ILYON, PLAYTIKA, BEACHBUM ורבות אחרות.

מסלולים (בקרוב)

ארט

פיתוח

אפיון ועיצוב

© 2020 by HandsOnGames